بازی EA Sports FC 24 دومین عرضه بزرگ سال ۲۰۲۳ در بریتانیا شد

EA Sports FC 24 نسبت به FIFA 23 عملکرد ضعیف‌تری از لحاظ فروش نسخه فیزیکی داشته است.

همانطور که می‌دانید امسال دیگر خبری از بازی FIFA نخواهد بود چرا که شرکت EA Sports قردادش را با فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) تمدید نکرده و دیگر قرارداد همکاری جدید بینشان امضا نشده است.

امسال بجای بازی FIFA شاهد عرضه بازی EA Sports FC 24 بودیم. در واقع این بازی همان فیفای سابق با اسمی جدید است. EA Sports FC 24 امسال توانسته روس کنسول نینتندو سوئیچ عملکرد خوبی از خود ارائه دهد اما با این حال باز هم نسبت به سال گذشته خود ۳۰ درصد فروش کمتری داشته است.

EA Sports FC 24، طبق انتظارات در هفته نخست عرضه کار خود را در صدر جدول فروش بازی‌های فیزیکی برینیا آغاز کرده اما طبق آماری که توسط Gfk منتشر شده است تعداد نسخه هایی که EA Sports FC 24 در هفته اول عرضه فروخته است سی درصد کمتر از بازی FIFA 23 در هفته اول عرضه بوده است. البته انتظار کاهش فروش بخاطر برندینگ جدید این مجموعه می‌رفت اما امید ناشرین به رشد در فروش دیجیتالی نسخه بازی EA Sports FC 24 است.

 

 

ظاهرا علاقه برتانیایی‌ها به گیم و سرگرمی و به خصوص فوتبال باعث شده با وجود افت فروش EA Sports FC 24 ، این بازی دومین عرضه بزرگ بازی در سال ۲۰۲۳ در بریتانیا باشد. با در نظر گفتن فروش نسخه‌های دیجیتال این احتمال می‌رود که EA Sports FC 24 در رتبه اول فروش قرار داشته باشد.

البته با بررسی فروش بازی در بیشتر پلتفرم‌ها شاهد کاهش فروش EA Sports FC 24 نسبت به FIFA 23 هستیم اما جالب است که شبیه ساز فوتبال شرکت EA عملکرد بهتری روی نینتندو سوئیچ نسبت به FIFA 23 داشته است.

بازی Mortal Kombat 1 که رتبه اول هفته قبل را در اختیار داشت با افت فروش ۸۳ درصدی به رتبه دوم تنزل یافت. همچنین Mario Kart 8 Deluxe ،Hogwarts Legacy و Grand Theft Auto 5 هم سه عضو دیگر جمع پنج برتر هستند.  همینطور بازی‌های The Witcher 3: Wild Hunt – Complete Edition و Star Wars Jefi: Survivor هم با استفاده از تخفیف فروشندگان به جمع ۱۰ بازی برتر هفته از لحاظ فروش رسیدند. The Witcher 3 از رتبه بیست و دوم به رتبه دهم رسید و Star Wars Jedi هم با افزایش فروش ۲۱۶ درصدی به رتبه هشتم جدول فروش بریتانیا رسید.

 

 فهرست ۱۰ بازی پرفروش در بازار فیزیکی بازی‌های بریتانیا در هفته منتهی به ۳۰ سپتامبر ۲۰۲۳ را در ادامه مشاهده می‌کنید:

رتبه عنوان
۱ EA Sports FC 24
۲ Mortal Kombat 1
۳ Hogwarts Legacy
۴ Mario Kart 8 Deluxe
۵ Grand Theft Auto V
۶ The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom
۷ Minecraft (Nintendo Switch)
۸ Star Wars Jedi: Survivor
۹ Call of Duty: Modern Warfare 2
۱۰ The Witcher 3: Wild Hunt – Complete Edition

 

 

 
بیشتر بخوانید :
EA بازی‌های فیفا را از فروشگاه‌های آنلاین حذف کرد

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  بیشتر بخوانید: