مادربرد ROG MAXIMUS Z790 APEX ENCORE از ASUS معرفی شد

ASUS از مادربرد جدید خود رونمایی کرد.

شرکت ایسوس به تازگی در ادامه معرفی مادربردهای جدید سری Z790 خود که برای پشتیبانی از نسل چهارده اینتل روانه بازار خواهند شد، از مادربرد جدید ROG MAXIMUS Z790 APEX ENCORE خود رونمایی کرد.

مدل APEX یک مادربرد رده بالا به حساب می‌آید و بازار هدفش اورکلاکرهای معروف و رکوردشکن در دنیا است. این مادربرد تنها دو اسلات رم DIMM دارد. در کنار اسلات‌های رم یک اسلات مخصوص حافظه‌های M.2 قرار دارد که در صورت نیاز به اسلات اضافی برای حافظه‌های M.2 کاربرد دارد. مدل APEX بین اورکلاکرهای معروف دنیا از محبوبیت زیادی برخوردار است. چندین رکورد جهانی با این مادربرد به ثبت رسیده است. به طور مثال می‌توان به رکورد اورکلاک پردازنده INTEL i9-13900K با فرکانس ۹ گیگاهرتز و یا اورکلاک حافظه رم DDR5 تا بیش از ۱۱.۲ GT/S اشاره کرد. این مهم به دلیل استفاده از مدار تغذیه فوق العاده قوی ۲۴ فاز امکان‌پذیر شده است.

یکی دیگر از ویژگی‌های این مادربرد استفاده از استاندارد WiFi-7 است که ارتقای قابل توجهی نسبت به WiFi-6E محسوب می‌شود. این ویژگی تقریبا در تمام مادربردهای سری Z790 ایسوس که در سال ۲۰۲۴ معرفی شدند، دیده می‌شود. این مادربرد از دو اسلات PCI-e 5.0 x16 بهره می‌برد. در کنار آنها یک درگاه حافظه M.2 نسل پنجمی نیز دارد. مادربرد ROG MAXIMUS Z790 APEX ENCORE در پنل پشتی مجهز به یک پورت شبکه ۲.۵ G می‌باشد و از بلوتوث ورژن ۵.۴ نیز پشتیبانی می‌کند. چیپست صوتی این مادربرد، از پردازنده Realtek ALC4080 بهره می‌برد که به لطف آمپلی‌فایر Savitech SV3H712 توانایی ارائه صدای هشت کاناله دارد.

مادربرد ROG MAXIMUS Z790 APEX ENCORE همزمان با معرفی نسل ۱۴ پردازنده‌های اینتل به بازار عرضه می‌شوند.

 

 
بیشتر بخوانید :
GeForce GTX 1080 Ti، کارت گرافیک محبوب انویدیا ۷ ساله شد

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  بیشتر بخوانید: