اخراج کارمندان استودیوی Media Molecule

استودیوی مدیا مولکول تا ۲۰درصد کارمندانش را اخراج می‌کند.

 

 

به نظر می‌رسد استودیوهای بازی سازی در سراسر جهان با مشکلات شدید مالی روبرو هستند. اکنون این مشکلات گریبان گیر استودیوی مولکول (Media Molecule) هم شده است. این استودیو توسعه دهنده بازی‌هایی مانند Dreams و LittleBigPlanet بوده است. در ادامه با گیماتک همراه باشید.

ظاهرا این استودیو یک جلسه داخلی برگزار کرده و به کارکنان گفته که قصد دارد حدود ۲۰ نفر از ۱۳۵ کارمند خود را اخراج کند. این خبر یک ماه پس از پایان پشتیبانی مدیا مولکول از عنوان Dreams منتشر می‌شود که در آوریل ۲۰۱۹ و قبل از عرضه رسمی در فوریه ۲۰۲۰، در فاز دسترسی زودهنگام قرار گرفت.

استودیوی مدیا مولکول قبلا توضیح داده بود که «تصمیم دشواری برای توقف پشتیبانی زنده از Dreams پس از ۱ سپتامبر ۲۰۲۳ (۱۰ شهریور ۱۴۰۲) گرفته تا تمام تمرکز خود را به یک پروژه جدید و هیجان‌انگیز معطوف کند».

بازیکنان هنوز هم قادر به بازی، ساخت و اشتراک‌گذاری محتوا هستند، اما قرار نیست هیچ به‌روزرسانی دیگری دریافت کنند.

اخراج کارکنان مدیا مولکول جدیدترین مورد از سلسله اخراج‌های گسترده‌ای است که در سراسر صنعت بازی و طی سال جاری انجام شده.

اوایل این ماه گزارش شد که تل‌تیل گیمز هم تعدادی از کارمندان خود را اخراج می‌کند و Team17 در حال برنامه‌ریزی تعدیل نیروی به عنوان بخشی از پروژه بازسازی شرکت است. همچنین ماه گذشته نیز اعلام شد که اپیک گیمز هم 16 درصد از کارکنان خود را که شامل «حدود ۸۳۰ کارمند» می‌شود، اخراج خواهد کرد.

مایکروسافت هم اوایل سال جاری بود که برنامه‌های خود را برای اخراج تقریباً ۱۰۰۰۰ کارمند، از جمله کارکنان بخش ایکس باکس (Xbox) و بتسدا (Bethesda) تأیید کرد.

سی‌دی پراجکت رد هم در ماه جولای اعلام کرد قصد دارد حدود ۱۰ درصد از کارکنان خود را اخراج کند.

اخراج‌ها اخیراً در تعدادی دیگر از شرکت‌ها از جمله بایوور، کریستال داینامیکس، بلیزارد، یونیتی، رایوت گیمز و تیم سازنده The Callisto Protocol، یعنی Striking Distance نیز رخ داده است و به نظر می‌آید این روند همچنان ادامه دارد. این اخراج‌ها در حالی اتفاق می‌افتد که صنعت بازی سازی به عنوان یکی از پول سازترین صنایع در دنیای سرگرمی شناخته می‌شود. ممکن است این روند باعث اعتصاب بازی‌سازان شود.

 

 

منبع: گیماتک

 

 

 
بیشتر بخوانید :
تعداد بازیکنان Starfield‌ از ده میلیون عبور کرد

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  بیشتر بخوانید: