فروش اپل واچ ممنوع می‌شود

Masimo در سال 2021 از اپل با اتهام استفاده غیرمجاز از پتنت‌های مربوط به «نظارت بر اکسیژن خون» در اپل واچ سری 6 شکایت کرده بود.

 

 

کمیسیون تجارت بین‌الملل ایالات‌متحده (ITC) حکمی که قبلا یک قاضی صادر کرده بود را تأیید کرد که در آن گفته شده بود دستگاه‌های اپل واچ حق اختراع شرکت فناوری پزشکی Masimo را نقض می‌کنند.

هرچند دستور ITC می‌تواند عرضه مدل‌های اپل و‌اچ را ممنوع کند، اما غول سازنده آیفون هنوز فرصت جلوگیری از آن دارد.

Masimo در سال 2021 از اپل با اتهام استفاده غیرمجاز از پتنت‌های مربوط به «نظارت بر اکسیژن خون مبتنی بر نور» خود شکایت کرده بود. برای اولین‌ بار این ویژگی در ساعت‌های هوشمند اپل واچ سری 6 به‌کار گرفته شده بود و مدل‌های 2023 آن، ازجمله اپل و‌اچ سری 9 و اپل و‌اچ اولترا 2، همچنان دارای سنسورهای اکسیژن خون هستند.

 

 

پرونده Masimo بیشتر روی اپل واچ سری 6 تمرکز دارد که سازنده آیفون تولید آن را در سال 2021، پس از عرضه جانشین جدیدش، متوقف کرد.

طبق گزارشی که رویترز منتشر کرد، هرچند ITC مدعی شده که اپل حق اختراع این شرکت را نقض کرده است، اما هنوز مشخص نشده است که ممنوعیت بالقوه دستگاه‌های جدید را نیز شامل خواهد شد یا خیر.

 

«جو کیانی»، مدیرعامل ایرانی شرکت Masimo، در پستی در وبلاگ می‌نویسد:

«حکم امروز USITC پیام قدرتمندی به‌همراه دارد که می‌گوید حتی بزرگ‌ترین شرکت جهان نیز فراتر از قانون نیست.»

همچنین سخنگوی اپل نیز به رویترز گفت:

«Masimo به‌اشتباه تلاش می‌کند از ITC استفاده کند تا یک محصول بالقوه نجات‌دهنده را از دسترس میلیون‌ها مصرف‌کننده آمریکایی خارج نماید و راه خود را برای ساخت ساعتی با الگوبرداری از اپل واچ هموار کند. درحالی‌که تصمیم امروز هیچ تأثیر فوری بر فروش اپل واچ ندارد، ما معتقدیم که باید لغو شود و به تلاش برای تجدید‌نظر ادامه خواهیم داد.»

اکنون کاخ سفید 30 روز فرصت دارد تا تصمیم نهایی درباره ممنوعیت فروش اپل واچ را اعلام کنند. بااین‌حال، اپل همچنان می‌تواند به دادگاه استیناف حوزه فدرال ایالات‌متحده اعتراض را رسما اعلام کند.

راه حل دیگر اپل توافق با Masimo یا حذف این ویژگی با ارائه یک به‌روزرسانی نرم‌افزاری از راه حل‌های شرکت اپل محسوب می‌شود.

 

 

منبع: گیماتک

 

 

 
بیشتر بخوانید :
کارمندان سابق «مستربیست» از تجربه کار با معروف‌ترین یوتیوبر دنیا صحبت می‌کنند

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  بیشتر بخوانید: