طبق تحقیقات جدید موتور رشد درآمد موبایل SuperScale نشان میدهد که بیشتر از ۸۳ درصد از بازیهای تلفن همراه در عرض سه سال با شکست مواجه میشوند، در حالی که ۴۳ درصد در طول توسعه کنسل میشوند.
گزارش Good Games Don’t Die که توسط Atomik Research انجام شد، این هفته بر اساس مصاحبه با ۵۰۰ بازیساز در بریتانیا و ایالات متحده، منتشر شد. بر اساس این گزارش، ۷۶ درصد از بازیهای لانچ شده در سال اول به اوج درآمد رسیدهاند، اما تنها ۴ درصد در سال دوم توانستند بار دیگر به این اوج برسند.
همچنین این گزارش نشان میدهد در حالی که بیش از نیمی از توسعهدهندگان از عملیات لایو سرویس در بازیهای خود استفاده میکنند، ۳۸ درصد محتوا یا بهروزرسانیهای معمول را منتشر نمیکنند. کمتر از نیمی از آنها بهروزرسانیهای ماهانه برای بازیهای خود منتشر میکنند که منجر این میشود که تنها ۵ درصد از بازیها به مدست هفت سال پشتیبانی میشود.
۷۸ درصد از توسعهدهندگان ترجیح میدهند روی بازیهای تازه کار کنند. با این حال، بیش از یک سوم از پاسخ دهندگان گفتند که عدم اطمینان در صنعت «آنها را از توسعه آثار جدید باز میدارد» و ۳۰ درصد احساس میکنند که بازار فعلی «برای کسب موفقیت بسیار دشوار است.»
SuperScale، گزارش داد دو سوم استودیوها مجبور به اخراج کارمندان، کوچک کردن شرکت یا کاهش بودجهها خواهند شد و ۲۹ درصد از توسعهدهندگان بازیهای موبایل، بودجه UA خود را کاهش دادهاند.
ایوان ترانچیک، مدیرعامل و موسس SuperScale، گفت:
دورهی بیثباتی برای صنعت بازیها است. بسیاری از توسعهدهندگان بازیهای موبایلی در مواجهه با چالشهایی مانند ATT، رقابت سنگین در بازار موبایل و شرایط کلان اقتصادی مانند تورم بالا، سودآور ماندن برایشان سخت است.
او ادامه داد:
یافتههای «Good Games Don’t Die» به عنوان زنگ خطری برای صنعت با دادههای عملی است و توسعهدهندگان و ناشران را با بینشی در مورد چگونگی به حداکثر رساندن درآمد در مجموعه خود روبرو میکند.
تولید محتوا کاری بسیار دشوار و زمانبر است. تیم ما برای جبران هزینهها و جهت پرداخت هزینه دستمزد تولیدکنندگان کانتنت نیاز به حمایت کاربران عزیز دارد. شما میتوانید جهت حمایت مالی از گیماتک از طریق لینک حامی باش ما به حمایت ریالی و یا ارزی سایت و تولیدکنندگان محتوای گیمینگ بپردازید.