بازی Ratchet and Clank: Rift Apart سودآوری برای ناشرین نداشته است

اخیرا اسنادی توسط هکرها منتشر شده که نشان می‌دهد بازی Ratchet and Clank: Rift Apart از نظر تجاری به اندازه دیگر ساخته‌های استودیوی اینسامنیاک گیمز موفق نبوده است. ظاهرا این بازی نتوانست است به سودآوری برسد.

گروه باج‌افزاری Rhysida که موفق به هک کردن استودیوی اینسامنیاک گیمز شده بود، دیروز تمام اطلاعات و اسناد محرمانه این توسعه‌دهنده را در اینترنت منتشر کرد. در کنار لو رفتن بازی‌های در دست ساخت این استودیو، بخشی از اسناد نیز به موارد مالی اختصاص داشتند که در آن‌ها هزینه ساخت هر بازی و میزان فروش آن‌ها نوشته شده است.

برطبق اسناد منتشر شده، بازی Ratchet and Clank: Rift Apart که یکی از اولین آثار انحصاری کنسول نسل نهمی سونی یعنی پلی استیشن ۵ است و در سال ۲۰۲۱ برای این کنسول منتشر شده است، با بودجه‌ای معادل ۸۱ میلیون دلار ساخته شده است.

این اثر تحسین شده در نهایت ۲/۲ میلیون نسخه در سراسر جهان فروش داشت تا به درآمد ۷۳ میلیون دلاری برسد. در مجموع Ratchet and Clank: Rift Apart موفق به جبران هزینه ساخت خود نشد و با ضرری معادل هشت میلیون دلار به کار خود پایان داد.

البته‌که‌این عملکرد مالی باعث نشده است که استودیوی اینسامنیاک گیمز مجموعه Ratchet and Clank را کنار بگذارد، زیرا طبق اسناد لو رفته نسخه جدیدی از این سری در دست ساخت قرار گرفته است و برای انتشار در سال ۲۰۲۹ برنامه‌ریزی شده است.

قابل ذکر است که در کنار این پروژه، استودیوی اینسامنیاک گیمز روی بازی‌های Wolverine، اسپین‌آف مرد عنکبوتی با محوریت ونوم، Marvel’s Spider-Man 3 و یک بازی X-Men دیگر نیز کار می‌کند.

هنوز واکنش سونی نسبت به انتشار اطلاعات محرمانه استودیوی اینسامنیاک مشخص نیست.

 

 

منبع: GamingBolt

 

 

 
بیشتر بخوانید :
مایکروسافت به احیای بازی‌های اکتیویژن بلیزارد علاقه دارد

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  بیشتر بخوانید: