انتشار بازی Horizon Forbidden West در پلی‌استیشن‌پلاس باعث افت فروش بازی شد

بعد از حمله هکرها به استودیوی اینسامنیاک هر رز اطلاعات جدیدی از این استودیو و شرکت سونی فاش می‌شود. در ادامه اسناد افشا شده اینسامنیاک، ظاهرا انتشار Horizon Forbidden West در پلی استیشن پلاس باعث کاهش درآمد سونی از آن شده است.

پس از اینکه گروه باج‌افزاری Rhysida خریداری برای فایل‌ها و اسناد شخصی استودیوی اینسامنیاک گیمز پیدا نکرد، این اطلاعات را در اینترنت منتشر کرده است و این کار باعث فاش شدن اطلاعات محرمانه زیادی از این توسعه‌دهنده و بخش سرگرمی‌های تعاملی شرکت سونی شد.

در طول چند سال اخیر سونی چندین بار تاکید کرده است که مدل انتشار بازی‌ها به شکل اشتراکی ازطریق سرویس گیم پس که شرکت مایکروسافت از آن استفاده می‌کند، برای پلی‌استیشن و بازی‌های انحصاری آن مناسب نیست. بازی‌های انحصاری پلی‌استیشن با هزینه بالایی تولید می‌شوند و اگر در سرویس‌های اشتراکی عرضه شوند، فروش کمتری خواهند داشت، این موضوع باعث می‌شود نه‌تنها این آثار به سودآوری نرسند، بلکه موفق به جبران هزینه تولید خود نیز نشوند.

اکنون در اسناد فاش شده استودیوی اینسامنیاک گیمز آماری از درآمد بازی Horizon Forbidden West آمده است به‌نظر می‌رسد که انتشار این اثر در سرویس پلی استیشن پلاس باعث شده تا فروش بازی کاهش پیدا کند و در نتیجه نیز شرکت سونی انتظارات خود را از درآمد فروش آن پایین آورده است.

دنباله بازی Horizon Zero Dawn در دومین سال عرضه خود به سرویس پلی‌استیشن پلاس آمد. سونی انتظار داشت که بتواند در این سال ۱۲۴ میلیون دلار از فروش بازی Horizon Forbidden West درآمد داشته باشد، اما پس از انتشار آن در پلی‌استیشن پلاس سطح انتظار خود را پایین آورد و با کاهش ۸۵ میلیون دلار، پیش‌بینی کرد که بازی ۳۵ میلیون دلار برای آن‌ها درآمد داشته باشد. این کاهش درآمد را نباید به معنای شکست خوردن بازی Horizon Forbidden West از نظر تجاری دانست، زیرا در اوایل سال ۲۰۲۳ سونی اعلام کرده بود که این بازی بیشتر از ۸/۴ میلیون نسخه فروش داشته است. طبق اطلاعات فاش شده، این اثر با بودجه ۲۱۲ میلیون دلاری تولید شده است.

هم‌اکنون بازی Horizon Forbidden West ازطریق کنسول‌های پلی استیشن ۴ و پلی استیشن ۵ قابل تجربه است. این اثر در اوایل سال ۲۰۲۴ برای پلتفرم پی‌سی نیز در دسترس قرار خواهد گرفت.

 

 

منبع: GamingBolt

 

 

 
بیشتر بخوانید :
رکورد فروش میلیونی برای بازی Like a Dragon: Infinite Wealth به ثبت رسید

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  بیشتر بخوانید: