جریمه سونی به دلیل محدود کردن کنترلرهای شخص ثالث پلی‌استیشن ۴ در فرانسه

طبق اخبار منتشر شده، ظاهرا سال نومیلادی چندان برای شرکت سونی خوب پیش نمی‌رود زیرا پس از ماجراهای هک اخیر استودیوی اینسامنیاک، اکنون این شرکت متهم به محدود کردن کنترلرهای شخص ثالث (ترد پارتی) PlayStation 4 است.

طبق اخبار منتشر شده اخیر، سازمان نظارت بر رقابت فرانسه (Autorité de la Concurrence) جریمه سنگین ۱۳.۵ میلیونی را برای شرکت سونی در نظر گرفته است. آنطور که اعلام شده است، این جریمه به‌دلیل دو تخلف از سوی شرکت سونی بوده است.

نخست، سو‌نی معیار‌های فنی را در سال ۲۰۱۵ برای مبارزه با جعل و کپی‌برداری اجرا کرد که ناخواسته عملکرد درست کنترلر‌های ترد پارتی دیگر شرکت‌ها برای PlayStation 4 را تحت تاثیر قرار داد. در واقع کنترلرهای ترد پارتی مذکور در زمان بروزرسانی سیستم ارتباطشان با دستگاه قطع می‌شد.

و دیگری اینکه گفته شده بود که شرکت‌های رقیب سو‌‌نی از پیوستن به برنامه صدور مجوز سونی منع شده بودند و فقط این مجوز توسط «برنامه مشارکت» سو‌نی داده می‌شد. این انحصارگرایی نیز به مذاق قانون‌گذاران فرانسوی خوش نیامده و شامل جریمه سنگین برای شرکت Sony شده است.

سازمان نظارت بر رقابت فرانسه اعلام کرده است که شرکت سو‌نی از ایجاد دسترسی به برنامه و درخواست تولیدکنندگان خودداری کرده است و اظهار داشته که این ضوابط به صلاح‌دید سونی اعمال شده است.

بیانیه این سازمان به شرح زیر است:

سو‌نی این ضوابط را با محدودیت زیادی اعمال کرد، آن هم زمانی که دسترسی به برنامه مذکور تنها راه جلوگیری از قطع اتصالات کنترلرها بوده است.

به گفته این سازمان، این اقدامات به طور قابل توجهی به تصویر کلی برند تولیدکنندگان ترد پارتی آسیب زده و مانع از گسترش بازار آن‌ها شده است. هنوز شاهد واکنش عمومی سو‌نی به این جریمه نبوده‌ایم. یا حداقل ظاهرا اینطور به نظر می‌رسد که این موضوع را پذیرفته است.

نظر شما در خصوص این خبر چیست؟ لطفا نظرات خود را با ما و سایر کاربران در میان بگذارید و سایر خبرها در حوزه بازی‌های ویدیویی را از صفحه اصلی وب‌سایت گیماتک پیگیری کرده و بخوانید.

منبع: VGC
 

 
بیشتر بخوانید :
آپدیت جدید Gran Turismo 7 باعث افزایش بی‌سابقه بازیکن‌ها شده است

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  بیشتر بخوانید: