اینستاگرام دچار اختلال موقت شد

ساعاتی پیش پلتفرم‌های شبکه اجتماعی اینستاگرام، فیس بوک و مسنجر به صورت موقت از دسترس کاربران خارج شدند.
ساعاتی پیش پلتفرم‌های شرکت متا به صورت جهانی از دسترس کاربران خارج شدند که موضوع باعث نارضایتی و شکایت برخی از کاربران شد. هرچند که این اختلال بعد از گذشت چند ساعت برطرف شد، اما باعث لطمه به بسیاری از کسب و کارها شد. این اولین بار نیست که شبکه اجتماعی اینستاگرام دچار اختلال و قطی می‌شود.
پیش‌تر نیز این اتفاق چندین بار افتاده بود. حتی قبلا یک بار اختلال اینستاگرام به دو روز رسید.
اختلال اخیر به حدی بود که رمز عبور کاربران اینستاگرام نیز پذیرفته نمی‌شد. ظاهرا این مشکل فنی ایجاد شده باعث اختلال جهانی شده است و فقط مربوط به برخی از کشورها و سرورهای خاص نیست.

شرکت متا با تایید این خبر اعلام کرده است است که نیازی به تغییر رمز عبور کاربران نخواهد بود. چرا که این تنها یک اختلال در خدمات‌رسانی این شرکت است و به زودی برطرف خواهد شد.

نت بلاکس هم در توییتی ضمن تایید قطعی اینستاگرام، فیسبوک و فیسبوک مسنجر، اعلام کرده است که این اختلال سراسری است و ارتباطی به فیلترینگ یا مصدودسازی از سوی دولت ها ندارد.

هنوز هیچ واکنشی نسبت به قطعی اینستاگرام و فیسبوک از طرف مسئولین شرکت متا داده نشده و مشخص نیست علت قطع شدن اینستاگرام دقیقا چه بوده است.

قابل توجه است که ایلان ماسک با انتشار تصویری در پلتفرم ایکس (توییتر سابق) در واکنش به بیانیه سخنگوی متا، این پیام و قطع شدن اینستاگرام را به سخره گرفت. می‌توانید این تصویر را در پایین تماشا کنید:

 

پست ایلان ماسک در توییتر در مورد قطی سراسری اینستاگرام

 

 

منبع: گیماتک

 

 

 
بیشتر بخوانید :
بالا بردن امنیت اکانت تلگرام با استفاده از 4 روش

اشتراک گذاری:

One thought on “اینستاگرام دچار اختلال موقت شد”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  بیشتر بخوانید: