بالا بردن امنیت اکانت تلگرام با استفاده از 4 روش

امروزه تعداد بسیاری از مردم از برنامه‌ی تلگرام برای پیام‌رسانی خود استفاده می‌کنند و این نگرانی را همه‌ دارند که خدایی نکرده اطلاعات شخصی‌شان به سرقت نرود. تا به امروز راهی برای هک تلگرام یافت نشده است، اما باز هم بعضی از دوستان می‌ توانند به تلگرام شما راه یابند. به‌خصوص که در حال حاضر با به‌وجود آمدن ارزهای دیجیتالی مانند همستر کمبت امکان سرقت نیز از طریق تلگرام افزایش پیدا کرده است. در این بخش، راه‌ های مقابله با نفوذ این نوع افراد را به شما نشان می دهیم و به شما در بالا بردن امنیت اکانت تلگرام یاری می رسانیم.

روش‌هایی که در این مطلب به شرح آن‌ها خواهیم پرداخت:

  • حفاظت از گوشی
  • رمز گذاری
  • روش two – step verification
  • روش active sessions

که هرکدام از این روش‌ها را به صورت مجزا برای شما شرح خواهیم داد.

تاثیر هک در بالا بردن امنیت اکانت تلگرام

این روشی که بعضی از دوستان انجام می دهند اصلاً به هیچ عنوان هک محسوب نمی گردد اما می توانند با آن به تلگرام شما راه پیدا می‌ کنند . این افراد ابتدا در قسمتی که باید شماره‌ی خود را وارد کنند شماره‌ی شما را وارد می‌کنند و سپس وقتی که کد برای شماره‌ی شما ارسال می شود آن ها گوشی شما را یواشکی برداشته و کد را نگاه می‌کنند و وارد تلگرام می شوند. البته فقط دوستان و آشنایان و نزدیکان شما می‌توانند از این‌ روش استفاده کنند که این روش بسیار مبتدی بوده و راحت می شود با یک سری تنظیمات این مشکل را حل نمود.

روش های بالا بردن امنیت اکانت تلگرام

اولین روش: مواظب گوشی خود باشید و رمز مناسبی را بر  روی گوشی خود بگذارید.

دومین روش: شما می توانید روی تلگرام خود رمز بگذارید. بدین صورت که ابتدا وارد تلگرام شده و وارد تنظیمات تلگرام شوید. سپس وارد privacy and security شده و به password lock بروید. گزینه‌ی password lock را انتخاب نموده و در مرحله‌ی بعد رمز دلخواه را بزنید. پس از زدن رمز، عملیات انجام می شود و یه آیکون قفل بالای صفحه در سمت راست ظاهر می گردد که باید هنگام خروج آن را بزنید تا آیکون قفل باز تبدیل به آیکون قفل بسته شود. اما شاید شما یادتان برود آیکون قفل را بزنید تا تلگرام قفل شود به همین دلیل اگر بخواهید تلگرام به‌طور اتوماتیک قفل شود باید از همان قسمت password lock گزینه‌ی auto lock را بزنید و مقدار اون رو روی ۱ minutes قرار دهید تا بعد از یک دقیقه خودش اتوماتیک تلگرام را قفل کند.

بالا بردن امنیت اکانت تلگرام

 

سومین روش (two – step verification): ابتدا به تنظیمات و به قسمت privacy and security بروید. حال به قسمت two – step verification بروید. سپس گزینه‌ی set additional password رو بزنید. قسمت‌های password و email را به‌خوبی پر کنید زیرا password که انتخاب می‌کنید بعداً برای نصب مجدد تلگرام نیاز خواهد بود. بعد از این که قسمت‌ ها رو به‌خوبی پر کردید با پیغامی روبرو می‌شوید که می گوید باید ایمیل خودتون رو چک کنید. به ایمیل خود نگاه کنید یک ایمیل حاوی یک لینک است که باید به آن لینک بروید و در آن یک پیغام مبنی بر این‌ که عملیات با موفقیت انجام‌ شده  مواجه می گردید. اکنون هر کسی بخواهد شماره‌ی شما را بزند آن کد هم بفهمد آن رمزی که در مراحل بالا زدید ررا وارد نکند تلگرام شما برای او بالا نمی اید.

چهارمین روش (active sessions): ابتدا به تنظیمات و به بخش privacy and security رفته و به قسمت active sessions بروید. اگر نوشته بود telegram desktop یعنی شخصی با کامپیوتر وارد تلگرام شما شده و اگر یک telegram android دیگر بود بفهمید شخصی با یک دستگاه اندروید وارد تلگرام شما شده است و با توجه به مدل که بالا نوشته گوشی خود را پیدا کنید و آن غریبه رو انتخاب کنید تا با پیغامی مواجه شوید. اکنون OK رو بزنید تا دیگر نتواند به تلگرام شما دسترسی پیدا کند.

 

منبع: گیماتک

 

 

 
بیشتر بخوانید :
ادعای جالب گوگل درمورد ایران جنجال برانگیز شده است

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  بیشتر بخوانید: