حذف هل دایورز ۲ از استیم تصمیم سونی بود

به‌تازگی خبر عدم دسترسی گیمرها به بازی هل دایورز ۲ در بیش از ۱۷۰ کشور منتشر شد و انتشار این خبر بود که طرفداران این بازی را شوکه کرد. اکنون به‌نظرمی‌رسد که این تصمیم از طرف شرکت سونی گرفته شده است.

مدتی پیش به‌خاطر سیاست‌هایی که سونی گرفته بود، بازی هل دایورز ۲ در بیش از ۱۷۰ از دسترس طرفداران خارج شد. با این وجود سونی به سرعت متوجه اشتباه خود شد، اما هل دایورز ۲ هنوز در بعضی کشورها قابل بازی نیست.

اخیرا یکی از کاربران ردیت با پیام‌ دادن به پشتیبان استیم متوجه شده است که سونی به عنوان ناشر مقصر این ماجرا بوده است. خیلی‌ها استیم و استودیوی Arrowhead را مقصر می‌دانستند، اما ظاهرا همه تصمیمات توسط خود ناشر گرفته شده بود. 

سونی ساخت اکانت PSN برای بازیکنان هل دایورز ۲ را الزامی کرده بود، اما شبکه پلی استیشن برعکس استیم در خیلی از نقاط جهان در دسترس نیست. این کاربر با نام HellDuke اسکرین شاتی از مکالمه خود با پشتیبانی استیم منتشر کرده است که به سرعت در سراسر جامعه بازی Helldivers 2 به اشتراک گذاشته شد. این مکالمه مشخص می‌کند که استیم توسط سونی مجبور به حذف بازی از فروشگاه خود در برخی کشورها شده است.

پاسخ استیم و ولو نیز این بود که اجازه ریفاند را به همه بازیکنان (بدون در نظر گرفتن پلی تایم) در این ۱۷۰ کشور داده بود. ضرورت اتصال به حساب کاربری پلی استیشن تنها سه ساعت طول کشید و بیش از ۳۰۰ هزار بازخورد منفی برای بازی Helldivers 2 به همراه داشت.

عقب نشینی سونی باعث شد که هل دایورز ۲ طی ۲۴ ساعت، ۲۰۰ هزار بازخورد مثبت از طرفداران و بازیکنان کسب کند.

هم‌اکنون بازی Helldivers 2 برای پلی استیشن ۵ و پی‌سی در دسترس قرار دارد.

 

منبع: thegamer
 

 
بیشتر بخوانید :
بازی Exodus معرفی شد

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  بیشتر بخوانید: