پلی‌استیشن پیش‌بینی کرد که تمرکز بازی‌ها از گرافیک به روایت‌ داستانی تغییر می‌کند

اخیرا یکی از مدیران پلی‌استیشن پیش‌بینی کرده است که پیشرفت‌های تکنولوژیکی در بازی‌های ویدئویی باعث تغییر تمرکز از گرافیک بازی‌ها به روایت‌های داستانی درگیر کننده تغییر خواهد کرد.

 

اسد قزلباش (Asad Qizilbash)، رئیس پلی‌استیشن پروداکشنز و سرپرست محصولات استودیو پلی‌استیشن، که سابقه تهیه کنندگی عناوینی مانند آنچارتد و The Last of Us را در کارنامه خود دارد، پیش‌بینی‌هایی در مورد اینکه بازی‌ها به کدام سمت می‌روند و تمرکز بازی‌ها در آینده بر روی کدام یک از قسمت‌های ویدئوگیم خواهد بود، کرده است.

او گفت: من تصور می‌کنم که بازی‌ها به دلیل پیشرفت در فناوری و هوش مصنوعی شخصی‌تر شوند و تجربه‌های جدید را برای هر بازیکن ممکن خواهند ساخت. علاوه‌براین، پیشرفت‌های تکنولوژیکی عمق عاطفی را در بازی‌ها افزایش خواهد داد و به شخصیت‌ها اجازه می‌دهد بسیار احساسی‌تر و گویاتر رفتار کنند و داستان سرایی هیجان‌انگیزتری را بیان کنند.

قطعا این موضوع به سازندگان کمک خواهد کرد تا بتوانند احساسات بسیار بیشتری در داستان‌ها به وجود آورند و تمرکز از گرافیک یا تصاویر بصری به روایت‌های فراگیر تغییر می‌کند.

Qizilbash که وظیفه تبدیل برندهای بازی پلی استیشن به فرنچایزهای سرگرمی جهانی را بر عهده دارد، در ادامه افزود: هوش مصنوعی در آینده نه چندان دور امکان ایجاد تجارب شخصی‌تر و داستان‌های معنادارتر را فراهم خواهد کرد.

برای مثال، NPCها در بازی‌ها می‌توانند با بازیکنان بر اساس عملکردشان تعامل داشته باشند. این برای مخاطبان جوان‌تر و یا نسل Z مهم خواهد بود، آنها اولین نسل‌هایی هستند که به صورت دیجیتالی بزرگ شده‌اند و به دنبال شخصی‌سازی در همه چیز هستند. همچنین به دنبال تجربیاتی هستند که معنای بیشتری داشته باشند.

بی‌شک تاثیرات هوش مصنوعی در ویدئوگیم بسیار زیاد خواهد بود. اما بااین‌وجود این موضوع که بازی سازان به تغییرات گرافیکی در بازی‌های ویدئویی تنها به سمت داستان محور شدن و واکنش‌گرایی NPCها بروند احتمالا باعث واکنش منفی بازیکن‌ها خواهد شد. چراکه بسیاری از بازیکن‌ها برای انتخاب بازی و تجربه یک عنوان به پیشرفت گرافیکی بازی نیز توجه می‌کنند.

 

 

منبع: گیماتک

 

 

 
بیشتر بخوانید :
بازی Cyberpunk 2077 میزبان ویژگی‌های گیم‌پلی جذابی می‌شود

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  بیشتر بخوانید: