کاربران PS4 نیمی از کاربران پلی استیشن را تشکیل می‌دهند

اخیرا بخش سرگرمی‌های تعاملی شرکت سونی در جلسات خود، از PS4 (پلی استیشن 4) به‌عنوان کنسولی مهم برای تجارت یاد کرده است. چراکه طبق آمار و اطلاعات سونی هنوز نیمی از کاربران پلی استیشن، کاربر پلی استیشن 4 هستند.

بعد از گذشت ۴ سال از عرضه کنسول نسل نهمی پلی استیشن 5، Sony Interactive Entertainment طی جلسه خود در روز چهارشنبه اعلام کرده است که پلی استیشن 4، کنسول نسل قبل سونی «همچنان بخش مهمی» از تجارت این شرکت را تشکیل می‌دهد. هیدیاکی نیشینو اعلام کرد که نیمی از حساب‌های کاربری فعال شبکه مربوط‌به کنسول پلی استیشن 4 است و تعداد آن‌ها به ۴۹ میلیون رسیده است.

پیش‌تر سونی مدعی شده بود که پلی استیشن 5 پردآمدترین کنسول میان‌ نسل‌های گذشته بوده است. این شرکت در این راستا اظهار داشت: «همان‌طور که مشاهده می‌کنید تعداد کاربران کنسول پلی استیشن 5 افزایش داشته است و نیمی از کنسول‌های فعال ما را تشکیل می‌دهد؛ اماباوجود این کنسول پلی استیشن 4 همچنان بخش مهمی از تجارت ما می‌باشد. بازیکن‌های پلی استیشن 5 بیشتر از نسل گذشته مشغول تجربه بازی‌ها هستند و ما انتظار داریم تا این موضوع همچنان ادامه پیدا کند.»

PS 4 در سال ۲۰۱۳ در آمریکا، اروپا و ژاپن عرضه شد. پلی استیشن 5 نیز در نوامبر سال ۲۰۲۰ در دسترس عموم قرار گرفته است، اما شرایط ناشی از ویروس کرونا سبب کمبود موجودی کنسول نسل نهمی سونی شد؛ شرایطی که تعداد کم این کنسول در بازار را در پی داشت، اما درنهایت در ماه ژانویه ۲۰۲۳ سونی توانست مشکلات کمبود این دستگاه را رفع کند تا کاربران بیشتری به سمت این کنسول بروند.

منبع: PSU
 

 
بیشتر بخوانید :
کپکام به قیمت بازی‌ها معترض است

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  بیشتر بخوانید: