معرفی 7 سریال جاسوسی که بر اساس داستان واقعی ساخته شده‌اند

معرفی 7 سریال جاسوسی که بر اساس داستان واقعی ساخته شده‌اند
معرفی 7 سریال جاسوسی که بر اساس داستان واقعی ساخته شده‌اند

بدون شک سریال‌ها جاسوسی بسیار هیجان انگیز و جذاب هستند و می‌توانند ساعت‌ها بینندها را جلوی تلویزیون میخکوب کنند. مهم نیست این سریال‌ها از دید چه کسی روایت می‌شود، این سریال‌ها همیشه می‌توانند در همه سنین و همه شرایط بیبننده را به پای تلویزیون بکشانند. در این مطلب از گیماتک قصد داریم تا به معرفی 7 سریال جاسوسی که بر اساس داستان واقعی ساخته شده‌اند. در ادامه با ما همراه باشید.

اغلب اوقات سریال‌های جاسوسی تصویری واقعی از چشم انداز جاسوسی ارائه نمی‌دهند. شاید خیلی بعید باشد که جاسوس‌ها در دنیای واقعه‌ای به جای جمع آوری اطلاعات، بیشتر وقت خود را به لذت جویی و همخوابگی با زنان اختصاص دهند. بااین وجود و برخلاف آنچه اغلب در فیلم‌ها و سریال‌ها می‌بینیم، چندین سریال جاسوسی فوق العاده واقع گرایانه نیز وجود دارند، سریال هایی که بر اساس داستان های واقعی ساخته شده اند

بادرنظر گرفتن اینکه کار جاسوسی مخفیانه و خطرناک است، هزگر از زحمات آنها به شکلی واقعی تقدیر نمی‌شود. پس چندان هم دور از انتظار نیست که سریال‌ها و فیلم‌های جاسوسی واقع‌گرایانه ساخته نشوند. یا دست کم این فیلم‌ها به ندرت از روی ماجرهای واقعی ساخته شوند.

دراین مطلب به معرفی 7 سریال جاسوسی که بر اساس داستان واقعی ساخته شده‌اند و قطعا” ارزش دیدن را دارند خواهیم پرداخت.

 

سریال The Spy محصول 2019 معرفی 7 سریال جاسوسی که بر اساس داستان واقعی ساخته شده‌اند


1- سریال The Spy محصول 2019

همه ما ساشا بارون را اغلب به‌خاطر حضور در فیلم‌های کمدی اش می‌شناسیم. اما این بار او در سریال The Spy یا جاسوس در نقش جاسوس افسانه ای موساد، الی کوهن ظاهر شده است. الی کوهن که در دهه ۶۰ در جامعه سیاسی سوریه نفوذ کرده بود آنقدر باهوش بود که توانست راه خود را به مقامات بالای سیاسی و نظامی سوریه باز کرده و حتی به عنوان معاون وزیر دفاع این کشور نیز منصوب شود. 

پس از مدت‌ها کوهن به کمک سرویس های اطلاعاتی شوروی دستگیر و اعدام می‌شود. بااین‌حال، اطلاعاتی که او بدست آورد آنقدر حیاتی بود که اسرائیل را قادر ساخت در جنگ سوم اعراب و اسرائیل (جنگ شش روزه) پیروز شود.

 

سریال Mukhbir: The Story of a Spy محصول 2022


2- سریال Mukhbir: The Story of a Spy محصول 2022

سریال خبرچین: داستان یک جاسوس بر اساس کتاب مالوی کریشنا دار، مدیر بازنشسته اداره اطلاعات هند، «مأموریت در پاکستان: یک مامور اطلاعاتی در پاکستان» ساخته شده است. این سریال جاسوسی و اکشن داستان مامور مخفی کی سانکاران نایر را روایت می‌کند که در اوج درگیری‌های دو کشور هند و پاکستان مجموعه‌ای از اطلاعات مهم و با ارزش را به دست آورد که به هند کمک کرد تا در طول جنگ هند و پاکستان در سال ۱۹۶۵ دست برتر را به دست آورد.

احتمالا سریال خبرچین برای بینندگان غیرهندی، این حس را ایجاد می‌کند که بیش از حد خاص و ویژه است.این سریال برخی از رویه‌های مشکل دار و اشتباه آمریکا در امور خارجی را روشن می‌کند. برای مثال، مشخص شده است که ایالات متحده علیرغم امضای توافقنامه همکاری با پاکستان، از حمایت از پاکستان در جنگ با هند خودداری کرده است.

همانطور که انتظار می‌رفت، رهبران پاکستان از این اتفاق ناراحت بودند و به چین به عنوان یک متحد جدید نزدیک شدند.  این سریال همچنین جزییات بسیار دیگری از این درگیری و دوران را افشا می‌کند، ازجمله اینکه این جنگ چگونه به شکل‌گیری و استقلال کشور بنگلادش کمک کرده است.

 

سریال Deutschland 83 محصول 2015


3- سریال Deutschland 83 محصول 2015

یکی از جذاب‌ترین سریال‌های مربوط به جنگ سرد، سریال Deutschland 83 است. این سریال به عمق تنش‌های آلمان شرقی و غربی پرداخته است. شخصیت اصلی مارتین راخ (یوناس نای)، یک نگهبان گشت مرزی است که به عنوان مامور مخفی برای HVA – شاخه اطلاعاتی اشتازی (پلیس مخفی آلمان شرقی) به آلمان غربی فرستاده می‌شود.

آنطور که نشان داده شده است ماموریت راخ واکنشی مستقیم به نفوذ فزاینده آمریکا در بخش غربی قلمرو تقسیم شده آلمان است. ابتدا، او به‌عنوان یک جاسوس بی میل و مردد به تصویر کشیده شده است، اما طولی نمی‌کشد که به کارش علاقمند می‌شود.

سریال جاسوسی Deutschland 83 نشان می‌دهد که چگونه بدخواهی و عداوت افسران ارشد اغلب به جای اعتقاد اخلاقی شخصی، ناشی از تلقین، چاپلوسی و دورویی است. و با وجود فضای غم انگیز، این سریال از نظر زیبایی شناختی غنی است و از رنگ خاکستری کلیشه‌ای به نفع فیلمبرداری رنگارنگ تر اجتناب می‌کند.

 

سریال A Spy Among Friends محصول سال 2022


4- سریال A Spy Among Friends محصول سال 2022

در سریال A Spy Among Friends، دیمین لوئیس که سابقه بازی در سریال Homeland را در کارنامه خود دارد درنقش نیکلاس الیوت به ایفای نقش می‌پردازد که یکی از بهترین مامورانی است که تا به حال برای MI6 کار کرده است.

الیوت بعداز اینکه می‌فهمد همکارش کیم فیلبی یک جاسوس دوجانبه است، خود را در یک دوراهی می‌بیند، در حالی که دوستش هم برای بریتانیا و هم برای اتحاد جماهیر شوروی جاسوسی می‌کند. الیوت که از خیانت همکارش به شدت آزرده شده است، با خود عهدی می‌بندد. الیوت تصمیم دارد تا جلوی خیانت دوستش را بگیرد، اما انجام این کار سخت‌تر از آن چیزی است که در ابتدا فکر می‌کرد.

رویدادها در سریال A Spy Among Friends به کندی پیش می‌روند، بااین‌حال به دلیل انبوهی از جزئیات تازه که در هر قسمت جدید در دسترس قرار می‌گیرد، پیچیدگی و تنش ثابت باقی می‌ماند. پیروزی فیلبی در برابر MI6 چیزی است که همه از آن خبر دارند.

فیلبی علیرغم صدمات فراوانی که به دولت بریتانیا وارد کرد در نهایت با موفقیت به اتحاد جماهیر شوروی گریخت و تا پایان عمر در آنجا زندگی کرد. بنابراین، هدف این سریال پاسخگویی به این سؤال است که او چگونه این کار را انجام داد و چرا او به یک هوادار کمونیسم تبدیل شده است.

در این سریال، جزئیات متعددی در مورد این شخصیت و داستان جاسوسی او ارائه می‌شود که بینندگان را بیشتر از آنچه تصور می‌کردند در مورد سازوکار جاسوسی شوروی آگاه می‌سازد. پیشنهاد می2کنیم اگر علاقمند به سریال‌های جاسوسی هستید حتما این فیلم را تماشا بفرمایید.

 

سریال The Looming Tower محصول سال 2018

5- سریال The Looming Tower محصول سال 2018

سریال The Looming Tower یا برج بلند که براساس کتاب برنده پولیتزر لارنس رایت، به نام The Looming Tower: Al-Qaeda and the Road to 9/11 ساخته شده است، به بررسی فعالیت های القاعده در اواخر دهه ۹۰ می‌پردازد.

این سریال نشان می‌دهد که چگونه رقابت بوروکراتیک بین FBI و CIA ممکن است در عدم آمادگی آمریکا قبل از حملات ۱۱ سپتامبر نقش داشته باشد. رویدادها عمدتاً حول محور رئیس مرکز ضدتروریسم FBI در نیویورک معروف به “I-49″، جان اونیل (جف دانیلز) می‌چرخد که متقاعد شده است حمله‌ای قریب الوقوع در راه است و آمریکا را مورد تهدید قرار گرفته است.

در سریال The Looming Tower هرکسی‌که مقصر است یا کارش را خوب انجام نداده، نام برده، شرمنده و خوار می‌شود. این سریال، تصاویری شفاف از دعوای درون سازمانی، همراه با روایت دقیق تمام رویدادهای کلیدی را به نمایش می‌گذارد که همین موضوع هم سریال را از یک درام اساسی به یک تریلر جذاب تبدیل کرده است.

 

سریال Munich Games محصول سال 2022

6- سریال Munich Games محصول سال 2022

سریال بازی‌های مونیخ با فلش بک‌هایی به ۵۰ سال قبل باز می‌گردد، زمانی که گروه شبه نظامی فلسطینی سپتامبر سیاه در جریان بازی‌های المپیک تابستانی مونیخ ۱۹۷۲ به اعضای تیم المپیک اسرائیل حمله کردند. اکنون یک نفر ایده برگزاری بازی دوستانه فوتبال بین یک تیم آلمانی و یک تیم اسرائیلی را به عنوان احترام به قربانیان این حادثه مطرح کرده است.

این برنامه ریزی به خوبی پیش می‌رود تا ابنکه آژانس‌های اطلاعاتی و جاسوسی مختلف اطلاعاتی به دست می‌آورند که حمله دیگری در حال برنامه‌ریزی است. تهدیدات کپی کاری شده در دنیای سیاست و ​​جاسوسی رایج است. برای مثال باید بدانید که همانطور که در این سریال افش شد، مرکز تجارت جهانی در سال ۲۰۰۱ و پس از خنثی شدن یک حمله کمتر ویرانگر در همان منطقه در سال ۱۹۹۳ ، مجددا” مورد حمله قرار گرفته است.

پسب‌نابراین کار خستگی ناپذیر نیروهای امنیتی و جاسوسان در سریال بازی های مونیخ کاملاً قابل توجیه به نظر می‌رسد. ماموران در این سریال می فهمند که چه چیزی در خطر است. در بیشتر اوقات، این سریال شبیه یک قسمت طولانی از سریال ۲۴ به نظر می‌آید. زمان در حال به پایان رسیدن است و باید کاری انجام شود تا جلوی تهدید گرفته شود.

 

سریال Fleming: The Man Who Would Be Bond محصول 2014 معرفی 7 سریال جاسوسی که بر اساس داستان واقعی ساخته شده‌اند

7- سریال Fleming: The Man Who Would Be Bond محصول 2014

یان فلمینگ یکی از بزرگترین جاسوسان تخیلی تاریخ را تصادفی خلق نکرده است. او به لطف حضورش در بخش اطلاعات نیروی دریایی بریتانیا در طول جنگ جهانی اول، دقیقاً می‌دانست که جامعه جاسوسی چگونه کار می‌کند. از این رو سریال Fleming: The Man Who Would Be Bond ماجراهای او را پوشش داده و نشان می‌دهد که چگونه او طرح‌هایی را برای دفتر خدمات استراتژیک (OSS) می‌نوشت، و در عین حال به سبک زندگی عیاشانه خود نیز اشاره می‌کند، که بعداً در حین نوشتن کتاب‌ها، این عادت خود را به شخصیت جیمز باند نیز داد.

شاید فلمینگ به اندازه جیمز باند جذاب نبود، اما سریال فلمینگ طوری ساخته شده است که انگار یک فیلم از مجموعه فیلم های جیمز باند است. در تلاشی عمدی برای تحت تاثیر قرار دادن طرفداران مجموعه ۰۰۷، این نسخه از فلمینگ مانند یک قهرمان سنگین وزن مشت می‌زند و دارای دیالوگ های جذاب کافی برای از راه به در کردن همسر ویسکونت روترمر است.

تصاویر جذاب و پرهیاهوی زیادی در این سریال دیده می‌شود که چندان هم بد نیستند. ازآنجایی که این سریال به عمد شبیه باند ساخته شده، نسبت به سایر سریال های جاسوسی که بر اساس رویدادهای واقعی ساخته شده‌اند، سرگرم کننده‌تر و صدالبته جذاب‌تر است.

امیدواریم که مطلب معرفی 7 سریال جاسوسی که بر اساس داستان واقعی ساخته شده‌اند برای شما جذاب و مفید بوده باشد و  از تماشای این سریال‌ها لذت کافی را ببرید. در ادامه توصیه می‌کنم اگر به فیلم‌های اکشن علاقه‌مند هستید مطلب معرفی فیلم‌های اکشن پرهیجان را بخوانید و اگر به فیلم‌های کمدی علاقه دارید به مطلب معرفی فیلم‌های کمدی سری بزنید.

 

منبع: گیماتک

 

 

 

 
بیشتر بخوانید :
آخر هفته چی ببینیم - معرفی بهترین فیلم‌ و انیمه برای تماشای آخر هفته

استخدام در گیماتک

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  بیشتر بخوانید: