PS 5 Pro دو برابر سریع‌تر از مدل پایه خواهد بود

بااینکه هنوز رسماً از پلی استیشن ۵ پرو رونمایی نشده است، اما شایعات بسیاری حول محور آن منتشر می‌شود. در ادامه با گیماتک همراه باشید.

پیش از این شایعه شده بود که عملکرد مدل پرو نسبت به مدل پایه تا ۵۰ درصد افزایش خواهد داشت و اگر فناوری PSSR را به آن اضافه کنیم، می‌توانیم بگوییم کنسول پلی استیشن 5 پرو تا دو برابر سریع‌تر از کنسول پایه عمل خواهد کرد.

به تازگی متیو کاسلز (Matthew Cassells)، بنیانگذار استودیوی Alderon Games، در قسمت جدید پادکست Broken Silicon پیرامون کنسول پلی استیشن ۵ پرو صحبت‌هایی کرده است. او در این پادکست به این نکته اشاره کرده است که فناوری PSSR، پلی استیشن ۵ پرو را قادر خواهد ساخت تا آخرین بازی استودیو را با فعال بودن رهگیری پرتو به صورت ۶۰ فریم بر ثانیه اجرا کند.

او همچنین در مورد وضوح تصویر بازی‌ها روی مدل پرو صحبت کرده است. متیو کاسلز اظهار داشت از شدت تار بودن برخی عناوین روی پلی استیشن ۵ پرو کاسته خواهد شد. این امر با پردازنده گرافیکی قدرتمندتر نسبت به مدل پایه امکان‌پذیر می‌شود.

به گفته سازنده، کار با کنسول پلی استیشن ۵ پرو برای توسعه‌دهندگان تا ۱۰۰ درصد راحت‌تر خواهد بود، زیرا وقتی PSSR با پیشرفت‌های سخت‌افزاری ترکیب شود، عملکرد کنسول را متحول کرده و کار با آن را ساده‌تر خواهد کرد. پیش‌تر شایعه شده بود که RAM و CPU کنسول پلی استیشن ۵ پرو نسبت به مدل پایه تغییرات قابل توجه‌ای نخواهد داشا. اما بااین‌وجود، میتو کاسلز اعتقاد دارد که تقویت GPU برای پیشرفت کافی است و نیازی به تغییرات دیگر نیست.

او معتقد است که با جهش GPU، عملکرد بازی‌هایی که قبلاً با کیفیت متوسط بر روی کنسول اجرا می‌شدند به شدت ارتقا پیدا خواهد کرد. او اضافه کرد که در این صورت، بازی‌های بیشتری را می‌توان دید که از حالت ۱۲۰ هرتز پشتیبانی می‌کنند.

در عین حال باید گفت که دیگران استدلال کرده‌اند که سونی نیازی به پیشرفت سخت‌افزاری در نسل جاری ندارد. بنابراین، شنیدن نظر دیگر توسعه‌دهندگان پس از عرضه پلی استیشن ۵ پرو جالب به نظر می‌رسد.

 

منبع: گیماتک

 

 

 
بیشتر بخوانید :
بازی Overwatch 2 موفقیت‌های بسیاری کسب کرده است

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  بیشتر بخوانید: