عجله ناشر باعث افت کیفیت بازی The Callisto Protocol شده است

گلن اسکافیلد کارگردان بازی The Callisto Protocol پافشاری شرکت ناشر برای عرضه هرچه زودتر این بازی را عامل اصلی افت کیفیت نهایی آن می‌داند.

گلن اسکافیلد، خالق سری Dead Space و مدیرعامل سابق استودیوی بازی سازی استرایکینگ دیستنس که کارگردانی بازی ترسناک The Callisto Protocol را برعهده داشته است، در جدیدترین مصاحبه خود تایید کرد اصرار شرکت کرافتون به‌عنوان ناشر بازی برای عرضه هرچه زودتر آن، باعث افت کیفیت بازی بوده است.

این کارگردان در مصاحبه اخیر خود توضیح داد شرکت کرافتون در ابتدا به او اطمینان داده است فرصت کافی جهت تحقق و پیاده‌سازی دیدگاه‌های خود برای بازی The Callisto Protocol را خواهد داشت. اسکافیلد در ادامه افزود:

«من حدود سه ماه و نیم دیگر زمان نیاز داشتم تا روی بازی کار کنم و حدود سه یا چهار ماه قبلش به این نتیجه رسیده بودم. شرکت ناشر در اکتبر یا سپتامبر ۲۰۲۱ به من اعلام کرد فرصت کافی برای توسعه بازی را دارم و می‌توانم هرآنچه می‌خواهم را بدون محدودیت در بازی قرار دهم.

بنابراین من تعطیلات کریسمس آن سال را صرف طراحی بازی کردم و با همکاری چند نفر دیگر ایده‌هایی را ارائه دادم. در ادامه وقتی ماه ژانویه فرا رسید برخی از مدیران کرافتون اعلام کردند بازی باید تا دسامبر ۲۰۲۲ عرضه شود و روی این حرف پافشاری داشتند.

من به آن‌ها گفتم بازی تا این تاریخ کامل نمی‌شود و هزینه بیشتری برای شما خواهد داشت؛ چراکه عرضه زودتر بازی لزوما هزینه‌های شما را کاهش نمی‌دهد. از طرفی من می‌توانستم بازی را در مسیر تولیدی که پیش می‌رفت حفظ کنم و برای این کار نیازی به افراد بیشتر نداشتم. بااین‌حال اگر می‌خواهید بازی را زودتر منتشر کنید، باید تمام کارها را در سه ماه و نیم سریع‌تر پیش ببرم و توسعه‌دهندگان را مدت زمان بیشتری در استودیو نگه دارم.»

مواجه شدن انسان و هیولا در بازی The Callisto Protocol

اسکافیلد در ادامه توضیح داد این مشکلات با شیوع ویروس کرونا شدت بیشتری گرفت؛ به‌صورتی‌ که حدود ۲۰۰ کارمند استرایکینیگ دیستنس مبتلا به بیماری شده بودند و در ادامه تعداد زیادی از افراد تصمیم گرفتند برای دریافت دستمزدهای بالاتر این استودیو را در آن زمان ترک کنند. کارگردان The Callisto Protocol افزود:

«ما نابود شدیم. گاهی اوقات کل نیروهای بخش VFX یا انیمیشن ما خارج می‌شدند. علاوه‌بر‌آن در سال ۲۰۲۱ با استعفای بزرگ کارکنان مواجه شدیم. در آن زمان ۴۹ نفر استودیو ما را ترک کردند؛ چراکه در جای دیگر پیشنهاد دستمزد بهتری داشتند. توسعه‌دهندگان ما را به‌خاطر ۱۰هزار دلار بیشتر ترک می‌کردند. سال ۲۰۲۱ بدترین سال توسعه بازی در زندگی من بود.»

مواجهه با تهدیدها در بازی کالیستو پروتکل

اسکافیلد در ادامه توضیح می‌دهد که مجبور شده است چهار باس‌فایت و دو نوع دشمن را از بازی The Callisto Protocol حذف کند. در نهایت کارهایی که او مجبور بود برخلاف برنامه‌های آینده‌اش برای توسعه بازی انجام دهد تاحدی بیشتر شدند که به کرافتون اعلام کرد:

«من دست از کار می‌کشم و بازی را در آن زمان عرضه نمی‌کنم. اگر می‌خواهید بازی را در دسامبر منتشر کنید، بیایید و استودیو از از من تحویل بگیرید.»

خالق Dead Space در سال ۲۰۱۹ استودیو استرایکینیگ دیستنس را به‌عنوان زیرمجموعه کرافتون تاسیس کرده است تا روی یک تجربه داستانی در جهان PUBG کار کند. بااین‌وجود گذشت زمان این پروژه را تبدیل به یک بازی ترسناک و بقای علمی-تخیلی به‌نام The Callisto Protocol کرد که دیگر به دنیا و مجموعه PUBG وابسته نبود.

این بازی یک ماه قبل از انتشار ریمیک دد اسپیس به بازار عرضه شد اما نتوانست طبق انتظارات شرکت ناشر، فروش خوبی را تجربه کند. درنهایت اسکافیلد در سپتامبر ۲۰۲۳ استودیو استرایکینگ دیستنس را ترک کرد و آن را خروجی «تلخ و شیرین» دانست.

 

منبع: VGC

 

 
بیشتر بخوانید :
۳ بازی کلاسیک از Mario به سرویس نینتندو آنلاین خواهد آمد

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  بیشتر بخوانید: