ماد معروف Doom مسدود شد

به تازگی توسعه دهنده یک ماد معروف به نام Thatcher’s Techbase گفته است که این ماد به دلیل ماهیت سیاسی‌ از فهرست‌های رسمی مادها حذف شده است. با گیماتک همراه باشید.

مادها بخش جدایی‌ناپذیر بازی Doom به شمار می‌روند. از زمانی که اولین مادهای آن در سال ۱۹۹۳ از طریق اینترنت Dial Up پخش شدند، بازی شوتر محبوب ID Software و ابزارهای آن، به خودی خود تبدیل به یک رسانه هنری شده‌ و از این طریق، تعداد بی‌شماری از بازی‌سازان تازه‌کار، دیدگاه‌های خود را با دنیا به اشتراک گذاشته‌اند..

اما بااین‌حال، یکی از مادهای بد‌نام Doom توسط Bethesda مسدود شده است. بتسدا که مالک تام آیپی Doom است، این ماد را به دلیل گزارشاتی که آن را با برخی مسائل سیاسی مرتبط می‌کردند، از کاتالوگ مادهای این بازی حذف کرده است.

بازی Doom

ماد Thatcher’s Techbase یکی از مادهای بدنام و معروف بازی Doom محسوب می‌شود که توسط Jim Purvis طراحی شده است. بازیکنان در این ماد باید به لانه شیطانی نخست‌وزیر سابق بریتانیا نفوذ کرده و او را در کنار ارتش اهریمنی‌اش، نابود کنند. این ماد به عنوان یک بازی مستقل در سال ۲۰۲۱ منتشر و اخیراً هم بعداز انتشار کالکشن Doom 1 و Doom 2 در ماه آگوست، به عنوان یکی از مادهای رسمی این شوتر محبوب طبقه‌بندی شد. طراح این ماد ایمیلی از بتسدا مبنی بر حذف ماد به دلیل سیاسی دریافت کرده است.

Purvis گفته است که حساب‌کاربری وی یک اخطار دریافت کرده و از وی خواسته شده تا طبق قوانین و چهارچوب‌ها عمل نماید.

ماد بازی Doom حذف شد

بااین وجود، به‌نظرمی‌رسد که از دوشنبه، دوم سپتامبر، نسخه جایگزینی از Thatcher’s Techbase در کاتالوگ رسمی مادهای Doom آپلود شده است؛ حداقل برای نسخه پی سی کالکشن Doom 1 + Doom 2. وقایع ماد Thatcher’s Techbase که در دایره دهم جهنم در بریتانیای کبیر و ایرلند شمالی رخ می‌دهد، اساساً یک کمپین تک نفره طراحی شده توسط طرفداران خواهد بود.

 

منبع: گیماتک

 

 

 
بیشتر بخوانید :
سومین بسته الحاقی بازی Snowrunner آخر این ماه در دسترس قرار خواهد گرفت

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  بیشتر بخوانید: