تاکنون PS5 بیش‌تر از ۶ میلیون دستگاه در ژاپن فروخته است

کنسول نسل نهمی سونی یعنی PS5 به رکورد جدیدی در زمینه فروش در ژاپن دست یافته است.
باوجوداینکه از مدت‌ها پیش شرکت نینتندو یکه‌تاز فروش کنسول در کشور ژاپن بوده است، شرکت سونی نیز از قافله عقب نمانده و کنسول‌های پلی استیشن فروش خوبی در این منطقه به دست آوردند. طبق اخبار منتشر شده جدید از سوی رسانه گیمینگ‌بولت، کنسول پلی استیشن 5 به رکورد فروش جدیدی در ژاپن دست یافته که نشانه موفقیت اخیر شرکت سونی در منطقه شرقی آسیا است.

پلی استیشن 5 در هفته منتهی‌به تاریخ ۱۱ شهریور ۱۴۰۳ (۱ سپتامبر ۲۰۲۴) بیش از ۳۳ هزار دستگاه در ژاپن فروخته است تا مجموع فروش کنسول نسل نهمی شرکت سونی در این منطقه به بیش از ۶ میلیون دستگاه برسد. جالب اینکه قیمت پلی استیشن 5 و لوازم جانبی این کنسول از تاریخ ۱۲ شهریور ۱۴۰۳ (۲ سپتامبر ۲۰۲۴) در ژاپن افزایش چشم‌گیری پیدا کرده است. پس‌بنابراین حداقل در آینده نزدیک می‌توانیم انتظار فروش نسبتا کمتری را در این منطقه داشته باشیم.

البته با توجه به فروش بازی ووآنگ در منطقه چین که باعث افزایش فروش کنسول پلی استیشن 5 در چین شده است، به نظر می‌رسد در منطقه آسیای شرقی همچنان سونی در با کنسول نسل 9 خود در جدول فروش هفته‌های آتی باقی بماند.

گزارش‌های زیادی از معرفی کنسول پلی استیشن 5 پرو در آینده نه‌چندان دور منتشر شده است. به‌احتمال بسیار زیاد این کنسول ارتقا یافته دارای پردازنده گرافیکی با قدرت ۳۳.۵ ترافلاپس، حافظه‌ای با پهنای باند ۵۷۶ گیگابایت بر ثانیه، همان پردازنده PS5 با قابلیت ارتقاء فرکانس از ۳.۵ گیگاهرتز به ۳.۸۵ گیگاهرتز و پشتیبانی از فناوری PSSR خواهد بود. همچنین شایعاتی نیز از عرضه مدل دیجیتال پلی استیشن 5 پرو با قیمت ۵۹۹ دلار و مدل دیسک‌خور با قیمت ۶۹۹ دلار به‌گوش می‌رسند که هنوز به تأیید سونی نرسیده است. بنابراین برای اطلاعات بیشتر از این کنسول فعلا باید انتظار بکشیم.

 

منبع: GamingBolt

 

 

 
بیشتر بخوانید :
امکان تجربه God of War 3 بر روی پی‌سی فراهم شده است

اشتراک گذاری:

One thought on “تاکنون PS5 بیش‌تر از ۶ میلیون دستگاه در ژاپن فروخته است”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  بیشتر بخوانید: