به تازگی مدیر انتشار استودیو لاریان در مورد فروش پایین Prince of Persia: The Lost Crown و دلایل آن صحبت کرده است.
مایکل دوس، مدیر انتشار استودیو لاریان، معتقد است تصمیم یوبیسافت برای عدم انتشار Prince of Persia: The Lost Crown در استیم، دلیل اصلی شکست این بازی بود. مجموعه بازیهای شاهزاده ایرانی که همیشه جایگاه ویژهای در میان آثار شرکت یوبیسافت داشته است، با عرضه نسخه جدید خود به نام Prince of Persia: The Lost Crown امید تازهای برای احیای این سری محبوب ایجاد کرد. با وجود کیفیت قابل توجه بازی، فروش آن تنها به یک میلیون نسخه رسید که با معیارهای یوبیسافت فاصله داشت و متأسفانه این نتیجه به منحل شدن تیم سازنده آن منجر شد.
به گزارش اینسایدر-گیمینگ، مایکل دوس در انتقادی آشکار از طریق شبکههای اجتماعی، عملکرد ضعیف مدیریت یوبیسافت را مورد نقد قرار داد. او خاطرنشان کرد که از سال ۲۰۲۱ و انتشار Far Cry 6، یوبیسافت نتوانسته است موفقیت چشمگیری در فروشگاه اختصاصی خود کسب کند. به گفته دوس، آثار منتشر شده در سال ۲۰۲۳، از جمله بازی The Crew Motorfest، بازی Assassin’s Creed: Mirage و بازی Avatar: Frontiers of Pandora نیز نتوانستند انتظارات را برآورده کنند و با استقبال مناسبی روبهرو نشدند.
به باور دوس، عرضه این بازی در پلتفرم استیم میتوانست مسیر کاملاً متفاوتی را برای آن رقم بزند. باتوجهبه توانمندیهای چشمگیر تیم توسعهدهنده، نه تنها بازی میتوانست به موفقیت تجاری قابل توجهی دست یابد، بلکه این دستاورد میتوانست زمینهساز تولید نسخه دوم آن نیز باشد.
با وجود استقبال چشمگیر منتقدان و دریافت بازخوردهای مثبت، عملکرد تجاری Prince of Persia: The Lost Crown آنطور که یوبیسافت انتظار داشت، رضایتبخش نبود. این ناشر بزرگ بازیهای ویدیویی امید داشت این بازی بتواند با پرفروشترین بازیهای سبک مترویدوانیا رقابت کند، اما در عمل چنین نشد. بهنظر میرسد تصمیمهای مدیریتی یوبیسافت، فرصت موفقیت را از یکی از بهترین بازیهای این مجموعه گرفت.
یوبیسافت به عنوان یکی از بزرگترین ناشران بازیهای ویدیویی جهان، همواره به دنبال ارائه تجربههای منحصر به فرد برای بازیکنان بوده است. اما تصمیمات اخیر مدیریتی این شرکت، از جمله عدم انتشار Prince of Persia: The Lost Crown در استیم، نشاندهنده چالشهای پیش روی این ناشر بزرگ است. امیدواریم که یوبیسافت از این تجربیات بیاموزد و در آینده بتواند تصمیمات بهتری برای محصولات خود بگیرد تا بازیکنان و طرفداران را راضی نگه دارد.
تولید محتوا کاری بسیار دشوار و زمانبر است. تیم ما برای جبران هزینهها و جهت پرداخت هزینه دستمزد تولیدکنندگان کانتنت نیاز به حمایت کاربران عزیز دارد. شما میتوانید جهت حمایت مالی از گیماتک از طریق لینک حامی باش ما به حمایت ریالی و یا ارزی سایت و تولیدکنندگان محتوای گیمینگ بپردازید.