خداحافظی با E3 برای همیشه

سازمان ESA (انجمن نرم‌افزار‌های سرگرمی) تایید کرد که رویداد E3 به پایان خودش رسید. ابتدا این خبر درThe Washington Post منتشر شد که در آن رسانه دلایل کنسل شدن E3 وجود رقبای جدید، عقب نشینی شریک‌ها و غیره اعلام کرده بود.

ESA در یک بیانیۀ رسمی اعلام کرد:

برای بیش‌تر از دو دهه میزبان مراسمی بودیم که به نمایش مهمی در آمریکا و صنعت جهانی بازی‌های ویدیویی تبدیل شده بود. و حالا انجمن نرم‌افزار‌های سرگرمی تصمیم گرفته است که به مراسم E3 برای همیشه کنار گذاشته و به آن پایان دهد.

کمپانی Reedpop در اوایل سال میلادی جاری به طور رسمی و پس از چهارده ‌ماه همکاری راه خودش را از E3 جدا کرد. آن‌ها چنین اظهار داشتند که:

«تاثیر و دسترسی E3 برای همیشه در صنعت ما بی‌همتا خواهد ماند و ما در حال جستجوی راه‌هایی هستیم که این مراسم را تکامل دهیم تا به بهترین شکل به صنعت بازی‌های ویدیویی خدمت کند. همچنین در حال ارزیابی تمام مناظر و زمینه‌های این مراسم از قالب گرفته تا مکان‌های برگزاری آن هستیم. ما متعهد به نقش خود به عنوان نماینده مستقر و میزبان برای صنعت هستیم و نگاهمان در ماه‌های پیش‌رو به انتشار خبرهای مختلف در مورد E3 است.»

بعد شیوع ویروس کرونا مراسم E3 به مشکلاتی برخورد و در پی آن هیچ‌گاه دوباره و در پی به پایان رسیدن مراسم‌های حضوری برگزار نشد. E3 در سال ۲۰۲۳ قرار بود که برگزار شود، اما در نهایت این مراسم به دلیل خارج شدن تعداد زیادی از ناشرین از آن لغو شد.

در سال‌های اخیر ناشران بازی‌های ویدیویی موفقیت بزرگی را تنها در قالب مراسم‌های آنلاین و دیجیتال کسب کرده‌اند. آن‌ها در قالب این مراسم‌ها به شکلی که می‌خواهند و در زمانی که ترجیح می‌دهند بازی‌های خود را به نمایش می‌گذارند. از سوی دیگر نیز رویداد بزرگ The Game Awards به میزبانی جف کیلی محبوبیت بسیاری پیدا کرده تا نهایتا شاهد مرگ یکی از جذاب‌ترین و مهم‌ترین رویدادهای گیمینگ یعنی رویداد E3 باشیم.

در عصر جدید، مراسم‌هایی مانند Summer Game Fest ،GamesCom و The Game Awards جای E3 را گرفته‌اند که هر سه به میزبانی جف کیلی (Geoff Keighley) برگزار می‌شوند.

 

 

منبع: Insider Gaming

 

 

 
بیشتر بخوانید :
حجم بازی Alan Wake 2 مشخص شد

استخدام در گیماتک

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  بیشتر بخوانید: