معرفی بهترین بازی‌های PC که می‌توانید روی کامپیوترهای قدیمی تجربه کنید

احتملاً شما هم جزو آن دسته از گیمرهایی هستید که که تجربه بازی‌های نوستالژی حس خوبی به شما می‌دهد و دنبال تجربه بازی‌های قدیمی بر روی پی‌سی خود هستید. شاید هم جز آن دسته از بازیکن‌ها و گیمرهایی هستید که یک سیستم قدیمی دارند و شاید به خاطر قدیمی بودن سیستم خود دور بازی کردن را خط کشیده‌اند. اگر جزو گروه اول هستید باید بدانید قرار است با بهترین بازی‌های پی‌‌سی آشنا شوید که شاید تاکنون هرگز آن‌ها را تجربه نکرده باشید یا دست کم درصورت تجربه آن‌ها حس تجربه مججد این بازی‌ها خاطرات خوشی رابرای شما زنده کند.

اگر هم جزو دسته دوم هستید یک خبر خوش برای شما داریم. دیگر نگران این موضوع نباشید که سیستم قدیمی شما توان لازم برای اجرای بازی‌های مختلف را ندارد، چراکه در این مطلب قصد معرفی بهترین بازی‌ها را برای کامپیوترهای قدیمی داریم. در ادامه همراه گیماتک باشید.

بهترین بازی‌هایی PC که برای کامپیوترهای قدیمی

در این مطلب بهترین بازی‌های کامپیوتر را به شما معرفی خواهیم کرد که می‌توانید بر روی کامپیوترهای قدیمی خود تجربه نمایید. ابتدا باید بگوییم که در این مطلب بازی‌های مختلف در ژانرهای گوناگون گنجانده شده‌اند، بنابراین اگر طرفدار یک سبک بازی خاص هستید نگران نباشید، احتمالاً بازی با سلیقه شما در این لیست وجود خواهد داشت.

Thief II: The Metal Age

بازی Thief II: The Metal Age

بازی Thief II: The Metal Age در سبک مخفی‌کاری و ساخته استودیوی Looking Glass Studios است که سال 2000 منتشر شد.

این بازی ماجراهای گرت، دزدی چیره‌دست در شهر استیمپانک را روایت می‌کند. بازیکنان باید از مخفی‌کاری، ابزار و سلاح برای تکمیل اهداف مختلف استفاده نمایند و از شناسایی توسط نگهبانان و سیستم‌های امنیتی که در بازی وجود دارند جلوگیری کنند.

از جمله فاکتورهایی که محبوبیت بازی Thief II: The Metal Age را بالا برده است، هوش مصنوعی NPCهای بازی و جلوه‌های صوتی بی‌نظیر آن، در زمان خود بود.


IGI

بازی IGI آی جی آی محصول سال 2000

بازی IGI یک بازی جنگی، اکشن اول شخص در سبک تیراندازی و مخفی‌کاری و محصول استودیو Innerloop Studios است. این بازی در سال ۲۰۰۰ برای سیستم‌عامل ویندوز منتشر شد. این بازی در ایران محبوبیت بسیار بالایی پیدا کرد. گفتنی است که نسخه دوم این بازی با نام I.G.I.-2: Covert Strike در سال 2003 عرضه شد.

بازیکن در این بازی قدیمی که دارای چالش‌ها و مراحل مختلف و هیجان‌انگیزی است، در نقش مامور سابق SAS بریتانیا از سمت پنتاگون به ماموریت خاصی فرستاده می‌شود و با دنبال کردن دستورات و کشتن دشمنان به‌صورت مخفی، مراحل را یکی پس از دیگری پشت سر می‌گذارد. بازیکنان در برخی از مراحل این بازی باید بمب‌ها را خنثی کنند و یا تجهیزات و سلاح‌ها یا ساختمان‌های دشمن را ازبین ببرند.

گفتنی است که بازی IGI نمره متاکرتیک 70 را کسب کرده است و نسخه اول این بازی قابلیت بازی آنلاین را نداشت و بازیکنان تنها می‌توانستند بازی را به صورت مرحله‌ای پیش ببرند. بااین وجود به بازی IGI 2 قابلیت بازی آنلاین اضافه شد.

دانلود بازی IGI


Serious Sam: The First Encounter

سام ماجراجو

بازی Serious Sam: The First Encounter (سم ماجراجو) یکی دیگر از بازی‌های اول‌ شخص قدیمی است که تا به امروز نسخه‌های زیادی از آن ساخته و عرضه شده است. این بازی استودیوی Croteam که در سال 2001 عرضه شد توانست نمره متاکرتیک 87 را کسب نماید. در این بازی، بازیکن کنترل شخصی به نام سم را در دست دارید که با سفر در دنیای زیبای مصر باستان و چندین سیاره مختلف، با موجودات افسانه‌ای و قدرت‌های برگرفته از جادوی سیاه روبرو می‌شود و با آن‌ها مبارزه می‌کند.

هرچه در این بازی پیشرفت می‌کنید سلاح‌های تخیلی شما نیز پیشرفته‌تر و البته دشمنان شما نیز قوی‌تر می‌شوند.

گرافیک و طراحی آیتم‌های بازی نیز با توجه به‌ سال عرضه و تکنولوژی‌های موجود، جز گزینه‌های خوب آن روزها به حساب می‌آید. اگر جزو آن دسته از افراد هستید که این بازی را تجربه نکرده‌اند، پیشنهاد می‌کنیم حتماً به سراغ نصب آن بروید.


Max Payne

بازی Max Payne

بازی مکس پین که در سال 2001 توسط استودیوی بازی سازی رمدی عرضه شد، یکی از شاهکارهای سم لیک است. این بازی توانست نمره متاکرتیک 89 را کسب کند. و شاید به جرات بتوان گفت مکس پین یک بازی داستان محور با روایتی فوق العاده زیبا و خاص است که شاید هنوز هم کمتر بازی نظیر آن پیدا شود.

مکس پین بازی داستان‌محوری است که حول زندگی مردی در جریا ن است که برای عدالت با ارازل و اوباش نیویورک درگیر می‌شود و در این مسیر فراز و نشیب‌های زیادی را تجربه می‌کند. تا جایی که خانواده او توسط همین اشرار گشته می‌شوند. حالا اوست که باید علاوه بر پیدا کرده مقصر در این ماجرا آن‌ها را دستیگر کند و به سزای اعمالشان برساند.

سیستم تیراندازی بازی بسیار جذاب است که با آهسته کردن محیط به بازیکن فرصت بهتری برای هدف گرفتن می‌دهد، ویژگی که راکستار در بازی‌های بعدی خود مانند GTA V و Red Dead نیز از آن بهره گرفته است و تا حد زیادی آن را بهبود بخشیده از همین بازی سرچشمه می‌گیرد.

در واقع بازی Max Payne در ابتدا توسط استودیوی تازه تاسیس رمدی ساخته شد و توسعه پیدا کرد و بعدها حق امتیاز آن توسط راک استار گیمز خریداری شد.


Commandos 2: Men of Courage

بازی کماندو

بازی Commandos 2: Men of Courage با طراحی تکنیکی المان‌ها، عملیات مخفیانه جنگ جهانی دوم را شبیه‌سازی می‌کند. شما در این بازی وظیفه کنترل تیمی از کماندوها را دارید که از مهارت‌ها و توانایی‌های مختلف بهرمند هستند و باید از استراتژی‌های گوناگون، مخفی‌کاری و کار گروهی برای انجام ماموریت‌های بازی استفاده نمایید.

این بازی استراتژی  Pyro Studios در سال 2001 عرضه شد و نمره متاکرتیک 87 را کسب کرد. تجربه این بازی به علاقه‌مندان بازی‌های استراتژی توصیه می‌شود.


Counter-Strike 1.6

بازی کانتر استرایک

بازی Counter-Strike، به خصوص نسخه ۱٫۶،  عنوانی ماندگار است که در ذهن بسیاری از گیمرهای قدیمی، مخصوصا گیمرهای ایرانی یادآور خاطراتی خوش و لذت بخش می‌باشد. شما در این بازی که در سبک تیراندازی اول‌شخص است می‌توانید به‌صورت شبکه و آنلاین با دوستان خود در نقشه‌ها و محیط‌های مختلف بازی کرده و ساعت‌ها بدون خستگکی به بازی ادامه دهید.

بسیاری از بازی‌های شوتر امروزی پرطرفدار بر پایه‌ی بازی Counter-Strike طراحی شده‌اند اما هرگز نتوانستند به محبوبیت بالای این بازی دست یابند.

گفتنی است که نسخه 1.7 این بازی نیز محبوبیت بسیار زیادی در ایران داشت. نسخه 1.7 بازی کانتر استرایک دارای چند مود مرحله‌ای و داستانی، چند نفره و… بود که هر کدام از مودهای نام برده شده از جذابیت ویژه‌ای برخوردارند.

نسخه 1/6 بازی Counter-Strike در سال ۲۰۰۳ منتشر شد.


Grand Theft Auto: Vice City

Grand Theft Auto: Vice City

احتمالاً اکثر شما گیمرهای قدیمی کهع این مطلب را می‌خوانید، نخستین بار بازی GTA Vice City را بر روی کنسول پلی استیشن 2 تجربه کرده‌اید. با این وجود نسخه PC این شاهکار راک استار که در سال 2002 منتشر شد هم طرفداران خاص خود را در همان سال‌ها داشت، یا شاید هم اگر از دسته پی‌سی گیمرها درآن زمان بوده باشید نسخه دوبله این بازی را به یاد بیاورید که هنگام رانندگی موزیک‌های ایرانی از رادیو پخش می‌شد و تمام مکالمات بازی نیز به زبان فارسی بود. بازی GTA Vice City که توسط استودیوی Rockstar Games ُاخته شده است نمره متاکرتیک 95 را کسب کرده است.

داستان بازی GTA Vice City در سال ۱۹۸۰ میلادی در جریان است. این بازی با گرفیک جذاب خود در آن سال‌ها ساعت‌ها بازیکنان را پای مانیتور میخکوب نگه می‌داشت.


Hitman 2: Silent Assassin

Hitman 2: Silent Assassin

عنوان Hitman 2: Silent Assassin بازی اکشنی در ژانر مخفیانه است که در سال 2002 توسط استودیوی IO Interactive منتشر شد و متاکرتیک 84 را دریافت کرد.

بازکن در این بازی کنترل مامور ۴۷ که یک قاتل ژنیتیکی بهبود‌ یافته است را در دست گرفته و باید ماموریت‌های سری را برای سازمان‌ مخفی انجام دهد.

بازی Hitman 2: Silent Assassin به بازیکنان اجازه می‌دهد تا با استفاده از لباس‌های مبدل، سلاح‌ها، ابزارها و عناصر محیطی، رویکرد خود را برای تکمیل هر ماموریت انتخاب نمایند. این بازی دارای سیستم رتبه‌بندی داخلی است که عملکرد بازیکنان را بر اساس مخفی‌کاری و کارایی آن‌ها ارزیابی می‌کند. بازی Hitman 2: Silent Assassin در سال عرضه و بعد از آن، بیش از ۳٫۷ میلیون نسخه فروخت و توانست نظر مثبت منتقدین را به خود جلب کند.


World of Warcraft

World of Warcraft

بازی استراتژیک World of Warcraft که توسط شرکت Blizzard Entertainment ساخته شده است، از زمان عرضه در سال 2004 تاکنون یکی از بهترین عنوان‌ها در نوع خود است، بازی نقش‌آفرینی آنلاین و چند‌نفره‌ای که در دنیایی فانتزی به نام Azeroth اتفاق می‌افتد. در این بازی شما می‌توانید شخصیت‌های موردنظر خود را از میان نژاد‌ها و کلاس‌های مختلف انتخاب کنید یا بسازید و با سایر رقیبان مبارزه کنید.

این بازی که قابلیت آنلاین بازی کردن را دارد دارای نمره متاکرتیک 93 است. و به شدت به طرفداران بازی‌هایاستراتژی پیشنهاد می‌شود.


Halo 2

Halo 2

بازی Halo 2 عنوانی شوتر و اول‌شخص است که توسط استودیو Bungie ساخته و در سال 2004 عرضه شد. شرکت مایکروسافت بازی هیلو 2 را به‌صورت انحصاری برای کنسول ایکس باکس و رایانه‌های شخصی منتشر کرده است. این بازی دومین قسمت از مجموعه بازی‌های هیلو است و داستان آن چند سال پس از وقایع بازی اول روایت می‌شود. در بازی هیلو ۲ که در زمان انتشار خود به‌دلیل گرافیک خیره‌کننده نوعی بازی انقلابی به حساب می‌آمد، بازیکنان کنترل Master Chief، قهرمان داستان را برعهده دارند که باید برای نجات بشریت با گروهی متخاصم و بیگانه مبارزه کند.

بازی Halo 2 نمره متاکرتیک 95 را کسب کرده است.


Grand Theft Auto: San Andreas

GTA San Andreas

قطعاً با بازی Grand Theft Auto: San Andreas، آشنایی دارید. عنوان GTA: San Andreas  یک بازی اکشن سوم‌شخص و جهان‌باز است که توسط استودیوی راکستار ساخته شد و داستان آن در ایالت خیالی سن آندریاس که براساس کالیفرنیا و نوادا طراحی شده است اتفاق می‌افتد.

داستان این بازی درمورد گروه گنگستری است که در خیابان گروو یا همان گروو استریت زندگی می‌کنند .در این بازی بازیکن نقش CJ (کارل جانسون)، یکی از اعضای سابق باند‌های گنگستری که پس از قتل مادرش به زادگاهش باز گشته است را کنترل می‌کند.

این بازی دارای نقشه بزرگ و جهان‌باز است که می‌توان در آن را با پای پیاده، وسیله نقلیه یا هواپیما به گشت و گذار پرداخت و همچنین داستان غنی آن که شامل شخصیت‌ها، ماموریت‌ها و فعالیت‌های مختلف است، بازیکنان زیادی را ساعت‌ها درگیر خود می‌کند.

بازی GTA: San Andreas دارای عناصر نقش‌آفرینی، رانندگی، تیراندازی و مخفی‌کاری است که به‌دلیل وسعت، گیم‌پلی و موسیقی متن خود مورد تحسین منتقدین و گیمرها قرار گرفته است و به یکی از پرفروش‌ترین بازی‌های ویدیویی در تمام دوران تبدیل شد.

کفتنی است که راک استار با ساخت ریمیکی از سه گانه GTA که نسخه‌های GTA3، نسخه Vice City و همچنین San Andreas را شامل می‌شد نتوانست به موفقیت‌های نسخه کلاسیک بازی دست یابد. نسخه بازی سازی شده با نام Grand Theft Auto: The Trilogy – The Definitive Edition به بدترین نسخه بازی محبوب جی تی ای بدل شد.


Resident Evil 4

بازی رزیدنت اویل 4 بهترین بازی‌های PC برای کامپیوترهای قدیمی

اگر عاشق بازی‌های ترسناک و بسیار سخت و دشوار با رمز و رازهای فراوان هستید، بازی Resident Evil 4 را به شما پیشنهاد می‌کنیم. رزیدنت ایول 4عنوانی معروف در بازی‌های دارای سبک ترسناک است که در آن ماموری به نام لئون برای نجات دختر رییس جمهور را از دست فرقه‌ای در اسپانیا دست به کار می‌شود

بازی Resident Evil 4 با زاویه شخصیتی جدید، گیم‌پلی اکشن و بسیاری از دشمنان و سلاح‌های جدید و همچنین با داستان گیرای خود، بسیار مورد تحسین قرار گرفت و به یکی از بهترین بازی‌های زمان خود تبدیل شد. در واقع کپکام در آن سال‌ها بار عرضه رزیدنت ایول 4 بر روی پلی استیشن 2 و کامپیوتر بازار جدیدی برای محصولات خود باز کرد. بازاری که تنها با خلاقیت و شاهکاری که در این عنوان ایجاد کرده بود علی‌رقم تمامی کاستی‌ها در نسخه‌های بعدی توانست تاکنون ادامه یابد.


 Need for Speed: Most Wanted

 Need for Speed: Most Wanted بهترین بازی‌های PC برای کامپیوترهای قدیمی

اگر از عاشق بازی‌های ماشین سواری و مسابقه‌ای هستید قطعا با نسخه‌های مختلف نید فور اسپید آشنا هستید. واضح‌تر بگوییم بازی Need for Speed: Most Wanted محصول سال 2005 شرکت EA Games یک بازی مسابقه‌ای شاهکار استاست که به شما اجازه می‌دهد در شهری خیالی با اتومبیل‌های بسیار سریع و پلیس‌های خیابانی رقابت کنید.

بازی Need for Speed: Most Wanted باتوجه به سالی که درآن عرضه شده است، دارای گرافیک بصری واقعی، دوربینی پویا و حالت‌های مختلف بازی بود که آن را بیش از پیش به تجربه واقعی رانندگی نزدیک می‌کرد. اگر عاشق بازی‌های مسابقه‌ای و رانندگی هستید این شاهکار الکترونیک آرتز را به شما توصیه می‌کنیم.


BioShock

BioShock بهترین بازی‌های PC برای کامپیوترهای قدیمی

بازی BioShock عنوانی اول‌شخص در سبک تیراندازی اکشن است که توسط شرکت 2K ساخته شد و در سال 2007 منتشر شد. داستان بازی BioShock در شهری زیر آب به نام Rapture، روایت می‌شود جایی که می‌توانید از سلاح‌ها و پیشرفت‌های ژنتیکی برای مبارزه با ساکنان جهش‌ یافته استفاده کرده و رازهای نهفته در این شهر را کشف نمایید.

بازی BioShock را به یکی بهترین عناوین‌ زمان خود بود که از عوامل بسیاری از جمله فضایی فراگیر، داستانی غنی وانتخاب‌های اخلاقی که بر نتیجه بازی تأثیر می‌گذاشتند بهره می‌برد.

این اثر استودیو 2K نمره متاکرتیک 96 را دریافت کرده است.


Assassin’s Creed

Assassin's Creed

شرکت یوبیسافت در سال 2007 بازی Assassin’s Creed به نوعی به عنوان جانشینی برای سری بازی‌های شاهزاده ایرانی عرضه کرد. بازی‌ Assassin’s Creed عنوانی اکشن و جهان‌باز است که خاطرات قاتلی به نام آلطایر را در قرن دوازدهم میلادی مرور می‌کند.

در بازی Assassin’s Creed شما می‌توانید مراحل را با مخفی‌کاری یا مبارزات تن‌به‌تن خاتمه بدهید و با استفاده از فنون پارکور در شهر جابجا شوید.

نمایی که این بازی از ‌شهرهای قدیمی، سربازان و مردمان آن موقع در اختیار بازیکنان قرار می‌داد، تاثیر زیادی رو محبوبیت و فروش آن داشته است.


Grand Theft Auto IV

Grand Theft Auto IV

شرکت راک استار بازی Grand Theft Auto IV را در سال 2008 عرضه کرد. این بازی که مانند اکثر بازی‌های راکستار عنوانی جهان‌باز است، داستان نیکو بلیک مهاجر را روایت می‌کند که سعی‌ دارد از گذشته خود فرار کند و در شهر لیبرتی به دنبال رویای آمریکایی خود است. بازی Grand Theft Auto IV داستانی غنی و همه‌جانبه، محیطی واقع‌گرایانه و دقیق و انواع فعالیت‌ها و ماموریت‌ها را در خود جای داده که به دلیل وسعت، عمق و کیفیت طراحی، بارها مورد تحسین قرار گرفته است.

گفتنی است که فیزیک طراحی شده در بازی Grand Theft Auto IV چنان بالا و واقع‌گرایانه است که باوجود انتشار در سال 2008 با بازی‌های روز مقایسه می‌شود.


FIFA 08

FiFA 08 برای PC بهترین بازی‌های PC برای کامپیوترهای قدیمی

آگر علاقمند به بازی فوتبال به‌خصوص سری فیفا هستید، قطعاً بازی FIFA 08 که توسط شرکت EA Sports منتشر شده است بهترین گزینه برای شما خواهد بود.

در فیفا 08 تنوع تیم‌ها نسبت به نسخه رقیب آن دورانش یعنی PES بسیار بیشتر است. همچنین باوجود لایسنس‌های متنوع از لیگ‌های مختلف سریFIFA از PES بسیار بهتر کار کرده بود. البته باید بگویم احتمالاً در زمینه تعداد تیم‌های ملی بازی کونامی از بازی EA Sports بهتر کار کرده بود چرا که تمی‌های ملی در قاره‌های مختلف را برخلاف تعداد تیم‌های ملی محدود در فیفا 08 داشت. با این وجود FIFA 08 از لحاظ گرافیک و گیم‌پلی بهتر عمل کرده بود.

فیفا 08 از نسخه قبلی مجموعه یعنی FIFA 07 دارای بهبودهای بسیار مملوسی بود برای نمونه گرافیک بازی بسیار بهتر شده بود. همچنین گیم پلی بازی ارتقا یافته بود. نوع ضربات ایستگاهی و کاشته کمی بهتر شده بود. و با قهرمان شدن در یک لیگ اروپایی شما می‌توانستید به لیگ قهرمانان اروپا با فرمت قدیم خودش راه پیدا کنید.


Battlefield: Bad Company 2

Battlefield: Bad Company 2 بهترین بازی‌های PC برای کامپیوترهای قدیمی

بازی Battlefield: Bad Company 2 که یکی از نسخه‌های محبوب این سری پرطرفدار است، در سال 2010 برای کاربران کامپیوتر عرضه شد. این بازی روی نبردهای بزرگ و محیط‌های تخریب‌پذیر تمرکز داشت. بازیکنان در این بازی می‌توانند به‌عنوان یکی از چهار کلاس که هر کدام سلاح‌ها و ابزارهای مخصوص خود را دارند بازی نمایند و از وسایل نقلیه، حملات هوایی و مواد منفجره برای به دست آوردن برتری بهره ببرید.

بازی همچنین قابلیت بازی کردن به‌صورت چندنفره و آنلاین را دارا است؛ از این رو می‌توانید با دوستان خود در محیط‌ها و نقشه‌های مختلف بازی کنید و ساعت‌ها از تجربه این بازی لذت ببرید.


Batman: Arkham City

Batman: Arkham City

بازی Batman: Arkham City که دومین بازی از سه‌گانه مشهور سری بتمن آرکهام است، در ُال 2011 منتشر شد و موفق شد نمره متاکرتیک 94 را به دست آورد. این بازی نیز شرایط جوی بازی قبلی یعنی Batman: Arkham Asylum ساخته شده است و در آن بازیکنان می‌توانند در شهر آرکهام کاوش کنند و در برخی مراحل کنترل شخصیت زن گربه‌ای را نیز به‌دست گیرند.

داستان غنی بازی Batman: Arkham City در خلال داستان اصلی سری آرکهام قرار دارد و گیم‌پلی بازی از اکشن بسیار زیادی بهره برده است. این شاهکار استودیو Rocksteady Studios یکی از بهترین نسخه‌های بتمن است که باوجود بازی‌هایی با گرافیک بصری روز همچنان ارزش بازی کردن را دارد.


FAR CRY 3

بازی فار کری 3

بازی Far Cry 3 یک شاهکار از شرکت یوبیسافت است که ابتدا در نوامبر ۲۰۱۲ در استرالیا و سپس با فاصله چند روز در اروپا و آمریکای شمالی در دسترس عموم قرار گرفت. این بازی در مارس ۲۰۱۳ در ژاپن منتشر شد. Far Cry 3 برای پلتفرم‌های پلی استیشن 3، پلی استیشن 4، ایکس باکس 360، ایکس باکس وان و کامپیوتر عرضه شده است.

داستان بازی در مورد جیسون است که همراه دوستانش برای تفریح به جزیره‌ای خیالی با نام روک رفته است. درآنجا جیسون و دوستانش توسط دزدان دریایی ربوده می‌شوند. نهایتاً جیسون از دست دزدان فرار می‌کند. حالا باید برای نجات دوستانش از دست دزدان دریایی کاری انجام دهد.

گیم‌پلی بازی نسبت به نسخه قبلی پیشرفت به سزایی داشته است. وسعت نقشه بازی بسیار بزرگ‌تر شده و حیات وحش بازی وهوش مصنوعی دشمنان با بهبود چشم‌گیری همراه بوده است.

Far Cry 3 باوجود اینکه در سال 2012 عرضه شده است اما از لحاظ گرافیکی چندان تفاوتی با بازی‌های امروزی ندارد. وهمچنان بازیکنان می‌توانند از تجربه آن لذت ببرند.


Spec Ops: The Line

Spec Ops:The Line

بازی Spec Ops: The Line یکی از بهترین بازی‌های جنگی است که در سال 2012 برای پلتفرم‌های پلی استیشن 3، ایکس باکس 360 و کامپیوترهای شخصی منتشر شد. داستان این بازی درمورد ژنرال جان کانراد است که در بزرگ‌ترین طوفان شن در دبی با تیم خود گیر افتاده است. او در حال بازگشت از افغانستان است. کانراد به همراه گردان ۳۳ متوجه طوفانی که در شهر دبی آمده است شده‌اند و به شهر می‌روند تا اوضاع را درست کنند.

جان کانراد و گردان ۳۳ از سوی ارتش آمریکا پیامی دریافت می‌کنند که : نه ، به مقر بازگردید! اما کانراد برای کمک به مردم دبی از دستور سر پیچی می‌کند. زمان می گذرد، گردان ۳۳ زمین گیر و تمام ارتباطات قطع می‌شود.  تمام پروازها به دبی لغو شده‌اند. در این شرایط گردان ۳۳ برای اینکه کنترل اوضاع را به دست بگیرد و آشوب‌ها را سرکوب کنند حکومت نظامی اعلام می‌کند که موجب تشکیل گروه‌های مختلف مردمی می‌شود.

افرادی از گردان ۳۳ علیه کانراد شورشی می‌کنند ، اوضاع خراب می‌شود. ارتش آمریکا بهترین تیم دلتای خود را که شامل ( کاپیتان مارتین واکر ) ، گروهبان لوگو و آدامز می‌شود را را به دبی می‌فرستد تا وضعیت کانراد را تایید و به مرکز گزارش کنند، اما از همان اول شورشی‌ها به آنها حمله می‌کنند چون گردان ۳۳ منابع آب که مانند طلا در شهر بود را تصرف کرده بودند و شورشی‌ها هرگونه سرباز آمریکایی را که که می‌دیدند، می کشتندو…

این بازی دارای چندین پایان جذاب است و با وجود اینکه در سال 2012 منتشر شده گرافیک و گیم‌پلی قابل قبولی از خود ارائه می‌دهد.


PES 2013 – Pro Evolution Soccer

Pro Evolution Soccer 2013 PES 2013

به جرات می‌توان گفت بهترین نسخه فوتبال حرفه‌ای پی‌اس (پس) همین نسخه  PES2013 است. این نسخه از لحاظ گرافیکی از رقیب خود یعنی FIFA13 و حتی نسخه‌های بعدی PES بسیار بالاتر است. شاید اینکه بگوییم PES 2013 بهترین نسخه از این سری بازی فوتبال کونامی است، درست باشد.PES 2013 گیم پلی فوف العاده و کاملاً حرفه‌ای دارد.


BioShock Infinite

BioShock Infinite بهترین بازی‌های PC برای کامپیوترهای قدیمی

بازی BioShock Infinite در سبک تیراندازی اول‌شخص طراحی شده است. این بازی در سال 2013 منتشر شد.

در این بازی بازیکنان کنترل Booker DeWitt (مامور سابق) را برعهده می‌گیرند که برای نجات دختری به نام الیزابت با قدرت دستکاری واقعیت فرستاده می‌شود. فاکتورهایی مانند خط داستانی بسیار جذاب، آیتم‌های محیطی و مبارزات به‌کار گرفته‌ شده در بازی از جمله دلایل محبوبیت BioShock Infinite هستند. این اثر استودیو Irrational Games نمره متاکرتیک 94 را کسب کرده است.


Dark Souls II

Dark Souls II

بازی Dark Souls II اثری اکشن نقش‌آفرینی است که در دنیای تاریک و نابخشوده Drangleic روی می‌دهد، جایی که بازیکن نقش یک مرده نفرین شده را بر‌عهده دارد و به دنبال درمانی برای وضعیت خود است. بازی Dark Souls II به‌دلیل سختی بالا، داستان عمیق و قابلیت بازی کردن به‌صورت چند نفره و آنلاین شناخته شده است. این اثر فرام سافتوار که در سال 2014 منتشر شده است نمره متاکرتیک 91 را کسب کرده است.


Left 4 Dead

بازی left 4 dead

بی شک شرکت ولو از خوش‌نام‌ترین استودیوهای بازی‌سازی محسوب می‌شود؛ استودیویی که برخی از بهترین و مهم‌ترین بازی های تاریخ همانند Half Life 2 و Portal 2 را ساخته است. این استودیو در سال ۲۰۰۸ بازی کوآپ و بقامحور Left 4 Dead را عرضه کرد که با استقبال بی‌نظیری از جانب منتقدان و گیمرها روبه‌رو شد. بازی Left 4 Dead آنقدر موفق بود که تا امروز نیز کلون‌های بسیاری از روی آن ساخته شده‌اند.

در این بازی بازیکن می‌تواند به صورت تک‌نفره یا چندنفره اثر را تجربه کند یا مستقیم به سراغ حالت آنلاین آن برود. حالت آنلاین بازی لذت بسیار بیشتری دارد و افراد بیشتری سراغ آن می‌روند؛ زیرا کشتن زامبی‌ها و دفاع از قلمرو خود در حالت مولتی‌پلیر و با همکاری پلیرهای واقعی بسیار جذاب‌تر به نظر می‌رسد. در انتها باید بگوییم که اگر به دنبال یک بازی ترس و بقا خوش‌ساخت هستید که بتوانید آن را همراه با دوستان خود یا به صورت آنلاین تجربه کنید، بازی Left 4 Dead برای شما ساخته شده است.


بازی‌هایی که در این مطلب معرفی شدند بهترین بازی‌هایی بودند که در زمان خود عرضه شدند و همچنان نیز ارزش تجربه کردن را دارند. ما در مقاله بهترین بازی‌های PC برای کامپیوترهای قدیمی سعی کردیم بهترین بازی‌های نوستالژِی و قدیمی را برای سیستم‌های قدیمی که توان اجرای بازی‌های روز را ندارند معرفی کنیم.

توجه داشته باشید که این مقاله به صورت ماهانه به‌روز خواهد شد و بازی‌های جدیدی به این لیست اضافه خواهند شد.

منبع: گیماتک 

 

 

اشتراک گذاری:

2 thoughts on “معرفی بهترین بازی‌های PC که می‌توانید روی کامپیوترهای قدیمی تجربه کنید”
  1. من عاشق IGI بودم هیچ وقتم تا تهش نرفتم سه تا بازی اول پی سی که گرفتم یکیش IGI بود یکیشم King of the road یادش بخیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  بیشتر بخوانید: