معرفی مستند کریستیانو رونالدو ؛ ستاره‌ای در پایان راه

با معرفی معرفی مستند کریستیانو رونالدو، همراه گیماتک باشید.

زمانی که درباره محبوب‌ترین و بهترین بازیکن‌های تاریخ فوتبال، این رشته ورزشی بزرگ و دیوانه‌وار صحبت می‌کنیم، خیلی سریع اسامی بزرگی مانند یوهان کرایف، مارادونا، پله، بکن‌باوئر، زین‌الدین زیدان و لیونل مسی به‌میان می‌آید. اما یک نام دیگر هم وجود دارد که همیشه درمیان این اسامی و برای بسیاری از اهالی فوتبال بالاتر از این اسامی وجود دارد و آن هم کسی نیست به جز کریستیانو رونالدو دوس‌سانتوس آویرو.

بازیکن بزرگی که در سن ۳۹ سالگی این روزها در ماجراجویی جدیدی با تیم ملی پرتغال حضور دارد. ستاره‌ای که شاید در پایان راه خود به سر می‌برد.

کریستیانو رونالدو در یک خانواده فقیر به دنیا آمد و حتی مادر وی قصد سقط او را داشت چراکه نمی‌توانستند مخارج کودک جدیدی را برعهده بگیرند. او کار خودش را در فوتبال در باشگاه اسپورتینگ لیسبون آغاز نمود و بعد از یک بازی دوستانه در مقابل منچستریونایتد چشم سرالکس فرگوسن را گرفت و بعد از همان بازی تیم منچستریونایتد فرایند خرید او را کلیک زد و در همان تابستان ۲۰۰۴-۲۰۰۳ راهی یونایتد شد.

درخشش کریستیانو رونالدو در منچستر یونایتد به‌قدری بود که از همان سال‌های ابتدای حضورش در منچستر زمزمه‌های خرید او توسط رئال مادرید به گوش می‌رسید ولی این موضوع تا سال ۲۰۰۹ هیچوقت به مرحله نهایی نرسید. او در لباس شیاطین سرخ توانست سه بار پیاپی قهرمان لیگ شود و در سال ۲۰۰۸ جام باشگاه‌های اروپا را به‌دست آورد و به قله فوتبال جهان برسد و به طبع آن توپ طلای آن سال را به خودش اختصاص داد.

شعار مستند Ronaldo

بااینکه در سال ۲۰۰۹ در فینال چمپیونزلیگ در مقابل لیونل مسی و یارانش طعم شکست را چشید ولی رقابت او با مسی از چند سال پیش آغاز شده بود و رفتن رونالدو به مادرید این رقابت را بیش‌ازپیش جذاب‌تر می‌کرد. درنهایت در تابستان ۲۰۰۹ این بازیکن پرتغالی با یک مبلغ سرسام‌آور (البته در آن زمان سرسام‌آور) معادل‌با ۸۲ میلیون پوند (حدود ۹۵ میلیون دلار) راهی مادرید شد تا رقابتش با مسی مستقیم‌تر از همیشه شود و هردوی آن‌ها در یک لیگ حضور داشته باشند.

باوجوداینکه مادرید کمابیش در لیگ داخلی موفق بود ولی طرفداران تیم تنها به یک چیز فکر می‌کردند و آن هم دهمین قهرمانی اروپا بود که سال‌ها به‌دنبالش بودند ولی به آن نمی‌رسیدند. مادریدی‌ها با حضور رونالدو تا نیمه‌نهایی مسابقات هم رفتند ولی به فینال نرسیدند، بااین‌حال رونالدو به آن‌ها قول داد خیلی سریع دهمین قهرمانی اروپا را برای آن‌ها به ارمغان خواهد آورد و همین اتفاق هم افتاد.

رئال مادرید در فصل ۲۰۱۳-۲۰۱۴ و قبل از شروع جام جهانی ۲۰۱۴ موفق شد در یک بازی دراماتیک درمقابل دشمن همشهری یعنی اتلتیکو مادرید قهرمان یو‌سی‌ال شود و قطعا سهم کریستیانو رونالدو در آن قهرمانی پررنگ‌تر از سایرین بود و با درخشش او به قله فوتبال اروپا رسیدند.

رونالدو بار دیگر برنده توپ طلا شد و در فصل بعدی هم رکورد گل‌های زده‌شده توسط یک بازیکن از رئال مادرید در یک فصل را با قدرت شکست تا با سرعت به سمت افتخارات بعدی درحال حرکت باشد. مستند Ronaldo در این بازه زمانی منتشر شد و اتفاقاتی که تا اینجا تعریف کردیم را با جزییات بسیار زیادی به‌تصویر می‌کشد. رونالدو در فصل ۲۰۱۴-۲۰۱۵ تولد ۳۰ سالگی خودش را جشن می‌گیرد و مستند هم با همین تولد به پایان خودش می‌رسد. بااینکه رونالدو ۳ بار دیگر با رئال مادرید قهرمان اروپا شد ولی مستند رونالدو درباره اتفاقاتی جریان دارد که تا قبل از سال ۲۰۱۵ رخ داده‌اند.

نکته بسیار جذاب این مستند به دوربین‌هایی مربوط می‌شود که در یک سری از بازی‌های مهم رئال مادرید حضور داشتند و تصاویر آن‌ها تنها و تنها برای این مستند ضبط شده است و هیچوقت تصاویر آن‌ها قبل از مستند به‌طور عمومی منتشر نشده‌اند. به‌همین‌دلیل تصاویری که در این مستند مشاهده می‌کنید به‌طور کامل تازگی خودشان را برای شما حفظ می‌کنند و از تصاویری که تا امروز بارها و بارها تماشایشان کرده‌ایم، خبری نیست.

تصویری از کریستیانو رونالدو در سال ۲۰۱۴ در پیراهن مادرید

پیش‌تر به رقابت مستقیم و بسیار جذاب لیونل مسی و کریستیانو رونالدو پرداختیم که در این مستند هم به‌خوبی آن را لمس می‌کنیم. مستند یک سکانسی دارد که قبل از مراسم توپ طلا می‌توانیم کریستیانو رونالدو به‌همراه پسرش را روی یک مبل ببینیم. پسرش به رونالدو می‌گوید که آن طرف سالن شخص مهمی ایستاده و آن شخص کسی نیست به جز لیونل مسی. پسر کریستیانو به سمت مسی می‌رود و خود مسی هم به جمع آن‌ها می‌پیوندد. هردوی این بازیکنان بارها گفته‌اند که بدون دیگری نمی‌توانستند به این جایگاه برسند. رقیب قدرتمند مهم‌ترین المان در مسیر پیشرفت است و هردوی آن‌ها این موضوع را بارها و بارها به زبان آورده‌اند.

اگر قصد داشته باشیم به نقاط منفی مستند هم نگاهی داشته باشیم می‌توانیم به کم‌رنگ بودن حضور افرادی اشاره کنیم که در کریر کریستیانو رونالدو نقش پررنگی داشته‌اند؛ از مربیان او گرفته تا بازیکنان و سایر افرادی که در رسیدن وی به جایگاه فعلی نقش مهمی را ایفا کرده‌اند. البته افراد نزدیک به او مانند خورخه مندز (ایجنت رونالدو)، مادر رونالدو، برادرش و اعضای نزدیک درجه یک او در این مستند حضور چشمگیری دارند ولی از مربیان و بازیکنان مهم در کریر او خبر زیادی در مستند نیست‌‌ که شاید حضور آن‌ها می‌توانست عمق بیشتری به کریر رونالدو در این مستند بدهد‌.

درانتها باید بگوییم که اگر از طرفداران سینه‌چاک رونالدو هستید یا از او تنفر دارید، بدون شک باید خودتان را یکی از افراد خوش‌شانسی بدانید که بازی‌های او را تماشا کرده‌اند. بنده به‌عنوان فردی که از ابتدای مسیر رونالدو تا همین امروز او را تماشا کرده‌ام و همیشه او از تحسین‌کنندگان او بوده‌ام باید بگویم که از تماشای رقابت او و مسی بسیار لذت برده‌ام و قطعا برای بچه‌های نسل‌های بعدی تعریف خواهم کرد که روزگاری بازی چنین فوتبالیست‌هایی را تماشا می‌کردم.

برای لذت بردن از این مستند به‌هیچ‌وجه نیازی نیست از طرفداران رونالدو یا رئال مادرید باشید، فقط کافی است از فوتبال خوشتان بیاید تا از تماشای جزییات زندگی یکی از بزرگ‌ترین بازیکن‌های تاریخ این ورزش لذت ببرید.

 

منبع: زومجی

 

 

 
بیشتر بخوانید :
تاریخ پخش سریال Mr. And Mrs. Smith از آمازون پرایم اعلام شد

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  بیشتر بخوانید: