جزئیاتی که از بازی GTA: San Andreas حذف شدند

جزئیاتی که از بازی GTA: San Andreas حذف شدند

بازی جی تی ای سن آندریاس یکی از نسخه‌های محبوب سری بازی‌های GTA به حساب می‌آید. اما احتمالا نمی‌دانستید این نسخه‌ای که همه ما با عنوان GTA San Andreas بازی کردیم نسخه اصلی این بازی نیست و حذفیات بسیار زیادی دارد. در ادامه مطلب چیزهایی که از بازی GTA: San Andreas با گیماتک همراه باشید.

 

بازی GTA:San Andreas


شرکت راک استار بخاطر سیستم‌های سخت افزاری که در زمان انتشار این بازی وجود داشت مجبور بود تا کلی از ویژگی‌های مهم بازی سن آدریاس را حذف کند.

یکی از جالب‌ترین ویژگی‌های حذف شده مربوط به قابلیت سوییچ کردن بین کاراکترهای بازی است. لسلی بنزیه، مدیرعامل قبلی راک استار در این مورد گفته بود در ابتدا گروه سازنده این ایده را داشتند که ویژگی سوییچ بین کاراکترهای بازی را در GTA: San Andreas بگنجانند، اما از آنجا که قرار بود این نسخه از GTA ابتدا برای کنسول پلی استیشن منتشر شود و سپس سال بعد برای پی سی و ایکس باکس عرضه شود و در آن زمان سیستم‌های پلی استیشن ۲ قابلیت پیاده‌سازی این ویژگی را نداشتند، این قابلیت به‌طور کلی از بازی حذف شد. جالب است که فایل‌های سوییچ بازی هچنان در بازی موجود است.

ویژگی بعدی که از بازی جی تی ای سن آندریاس حذف شد راجع به گاراژهایی است که ویژگی‌های خاص(مانند تغییر در جلوبندی، نیترو و…) به خودروهای داخل بازی اضافه می‌کرد. البته این ویژگی بعدا از بازی حذف شد!

 

چیزهایی که از بازی جی تی ای حذف شدند


در بازی GTA: San Andreas درمحل‌های خاص کارواش‌هایی قرار داشته که با ورود خودرو به داخل آن‌ها بازیکن‌ها می‌توانستند خودروهای خود را تمیز کنند. این ویژگی هم به‌دلایل نامعلوم (احتمالا بخاطر پایین آوردن حجم بازی نهایی) از جی تی ای حذف شدند.

در نسخه بتای San Andres تعداد سلاح‌ها از نسخه نهایی بازی بیشتر بود. بازیکن‌ها می‌توانند برخی از سلاح‌های حذف شده را در کات‌سین‌های بازی و یا تصاویر آن‌ها را در داخل کات سین‌های بازی ببینند.

یکی دیگر از حذفیات بازی، وجود اسکیت برد و مینی گیم‌های مربوط به آن است. طبیعتا وجود پیست اسکیت برد در بازی نشان از وجود اسکیت برد و مراحل مربوط به آن دارد. اما این ویژگی و مراحل مربوط به آن نیز از نسخه نهایی بازی حذف شده است.

 

بیشتر بخوانید :
توسعه‌دهنده‌گان GTA 6 از لو رفتن تریلر بسیار ناراحت هستند

Gta: San Andreas


یک چیز عجیب دیگر که از بازی GTA: San Andreas حذف شده، مراحلی است که در آن CJ با دوست دختر خود رابطه جنسی برقرار می‌کند. طبیعتا اینکه چنین مراحل و ویژگی‌هایی از نسخه اصلی بازی حذف شوند چندان دور از انتظار نبوده اما نکته جالب این است که تنها چند روز پس از عرضه بازی یک برنامه نویس موفق شد از روی کدهای باقی مانده در بازی این صحنه‌ها را بازسازی کند.

این موضوع برای راک استار جنجال آفرین شد و این شرکت را به دردسرهای بزرگی هم درآن زمان انداخت.

 

 

منبع: گیماتک

 

 

 

یک دیدگاه درباره;جزئیاتی که از بازی GTA: San Andreas حذف شدند”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *